گردشگری

امهال خسارت بیشتر به صنعت گردشگری قابل توجیه نیست

استاندار یزد با بیان این که قطعا با توجه به مسائل کرونا نمی‌توانیم سلامت مردم را فدای اقتصاد کنیم، گفت: باید نسبت به ترویج این شعار که به جای این که «سفر نرویم» به «سفر مسئولانه برویم» اقدام و نسبت به سفرهای مسئولانه تاکید شود.«محمد علی طالبی» شب گذشته در مراسم افتتاح یک باب واحد اقامتی پذیرایی در شهرستان یزد ضمن اشاره مشکلات صنعت گردشگری به خصوص در بحران کرونا، اظهار کرد: هر چند عمده مشکلات این صنعت مربوط به کروناست اما وجود سرمایه‌گذاری‌ها و طرح‌های امروز استان، خبر از حرکت این صنعت رو به بهبودی می‌دهد.

وی با یادآوری اعلام شعار «سفر مسئولانه برویم» از سوی وزیر گردشگری، خاطرنشان کرد: باید نسبت به ترویج این شعار که به جای این که «سفر نرویم» به «سفر مسئولانه برویم» اقدام و نسبت به سفرهای مسئولانه تاکید شود تا بتوانیم از این طریق، بخشی از خسارات گردشگری در طول هفت ماه گذشته را جبران کنیم، ضمن این که باید برای مقابله با بحران‌ نیز رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار باشد.استاندار یزد: باید نسبت به ترویج این شعار که به جای این که «سفر نرویم» به «سفر مسئولانه برویم» اقدام  و نسبت به سفرهای مسئولانه تاکید شود.

طالبی با تاکید بر این که امهال خسارت بیشتر به صنعت گردشگری قابل توجیه نیست، تصریح کرد: یزد، ظرفیت‌های مهی در گردشگری دارد لذا باید همه دست به دست هم داده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، این صنعت را مجدداً فعال کنیم چرا که گردشگری به خوبی می‌تواند به اقتصاد استان یزد کمک کند.

وی افزود: یزد قابلیت‌های زیادی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و از طرفی با توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش نیز رونق بیشتری پیدا می‌کند.

این مسئول در مورد رقابت‌پذیری صنعت گردشگری، گفت: من معتقدم در این صنعت هر چه بیشتر زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری ایجاد شود، رونق بیشتری را شاهد خواهیم بود و می‌تواند در جذب گردشگران موثر باشد لذا باید زمینه و فرصت را برای توسعه گردشگری فراهم و زیرساخت‌های استان را حمایت و تقویت کنیم.

وی به رویکرد جدی دستگاه‌های متولی به خصوص میراث فرهنگی و مدیریت استان نسبت به توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: مدیریت ارشد استان با مکانیزم‌های در دست خود به خصوص ستاد اقتصاد مقاومتی مسائل متعدد گردشگری را دنبال کند تا شاهد توسعه و رشد کمی و کیفی مراکز و اقامتگاه‌های گردشگری باشیم.

صنعت گردشگری

استاندار ضمن استقبال از ارائه راهکارهای متعدد برای توسعه این صنعت به خصوص از سوی مدیران دستگاه‌ها، تصریح کرد: هر راهکار توسعه‌بخشی را مورد توجه و تاکید قرار می‌دهیم اما قطعاً با توجه به مسائل کرونا نمی‌توانیم، سلامت مردم را فدای اقتصاد کنیم.

طالبی توسعه و رونق گردشگری را مبتنی بر دستورات بهداشتی اعلام کرد و گفت: سلامت مردم به خصوص سلامت روانی جامعه کمتر مورد توجه قرار گرفته و صنعت گردشگری می‌تواند چنین مشکلاتی را برطرف کند.

وی ضمن مرور اقدامات انجام شده در هفته دولت در استان، اظهار کرد: این فعالیت‌ها که نشان‌دهنده جریان خوب سازندگی در استانمان است، نسبت به بازه‌های مشابه سنوات قبل از نظر تنوع بی‌نظیر بود چرا که از حدود سه هفته قبل از آغاز هفته دولت نسبت به اجرای برنامه‌های مربوطه اقدام کردیم.

طالبی در پایان با بیان این که برنامه‌های مذکور می‌توانند برای آینده کشور و یزد مفید و موثر باشند، اظهار کرد: برنامه‌های هفته دولت در سطح شهرستان‌ها منجر به ارائه خدماتی ارزنده و همچنین توسعه زیرساختی در شهرستان‌ها خواهد شد.

صنعت گردشگری

بافت تاریخی در اولویت فرمانداری یزد

«سید محمد رستگاری» فرماندار یزد نیز در این مراسم، ضمن یادآوری برنامه‌های هفته دولت، اظهار کرد: همچنان محور و اولویت فعالیت‌های فرمانداری در شهرستان یزد پرداختن به بافت جهانی یزد، مجموعه بازار و مجموعه‌ی امیرچقماق است.

وی افزود: در این راستا، برنامه‌هایی را با هدف زیباسازی و مبلمان شهری در دستور کار داریم.

صنعت گردشگری

حمایت مدیریت استان از گردشگری

«سید مصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد هم در این مراسم با بیان این که گردشگری به دنبال شیوع کرونا در وضعیت رکود قرار دارد، اظهار کرد: باید در حوزه فعالیت‌های گردشگری استان، مثمر ثمر باشیم و دوباره جایگاه مطلوب خود را در حوزه صنعت گردشگری به دست بیاوریم.

وی به اقدامات موثر کشور و مدیریت استان در حوزه کمک به رفع مشکلات گردشگری اشاره کرد و گفت: جلسات ستاد تسهیل در کنار سایر حمایت‌هایی که بیشتر از جانب مدیریت استان و مجموعه عوامل و بانکهای همراه بوده، منجر شد تا در راستای رفع مشکلات فراوان این صنعت در کشور، برای حفظ اشتغال و کمک به بخش خصوصی اقدام شود.

این مسئول به مجموعه هتل و مجموعه اقامتی افتتاح شده در یزد به مناسبت هفته دولت اشاره کرد و گفت: این دو مجموعه با قرارگیری در بستر دو خانه و کوشک تاریخی به پویایی گردشگری در دوران کرونا کمک می‌کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *