صنعت گردشگری

باید برای پایداری صنعت گردشگری تلاش کنیم

فرماندار رضوانشهر گفت:با توجه به شرایط بیماری در کشور باید چاره ای اندیشیده شود تا صنعت گردشگری پایدار و پویا بماند.

  محمود قاسمی عصر سه شنبه در دیدار رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از هنرمندان و فعالان این حوزه افزود: طبق گزارش های موجود همکاری شما عزیزان در راستای اجرای دستورالعمل های ستاد ملی کرونا در سطح خوبی است.

وی بیان کرد: اجرای دستورالعمل های بهداشتی از سوی واحد های گردشگری این شهرستان موجب امتنان است و سایر دستگاه ها هم باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی در ادامه ضمن تبریک ایام ماه ربیع و در پیش بودن هفته وحدت گفت: تنوع قومی، زبانی و مذهبی در این شهرستان یک فرصت برای پرداختن به موضوع مهم وحدت اسلامی است و وجود مشترکات اعم از اعتقاد به خداوند یکتا، قرآن، پیامبر اسلام و مهربانی شما مردم عزیز و زبان مشترک این منطقه، مانع از تفرقه و جدایی می شود.

قاسمی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی واحد های گردشگری و اقامتی در این شهرستان گفت: بسیاری تصور می‌کردند در تابستان کرونا پایان خواهد یافت و گردشگری از سر گرفته می‌شود با توجه به اینکه پیش‌بینی‌ها اشتباه از آب درآمد،  دولت برای حمایت از فعالان این صنعت حتما راهکار مناسبی اتخاذ خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر ضمن تشکر از صبر و شکیبایی مدیران هتل ها و واحد های گردشگری مبنی بر همکاری با ستاد ملی کرونا گفت: اگرچه این همکاری شما موجب کاهش درآمد و زیان مالی شده ولی در مقابل باید خوشحال و مسرور باشیم، چراکه جان هموطنان عزیز ما برای همه ما مهم و ارزشمند است و بخاطر سلامتی مردم ناگزیر به تداوم این همکاری هستیم.

همچنین در ابتدای این نشست رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رضوانشهر طی سخنانی گفت: رضوانشهر و پره سر با دارا بودن جاذبه های طبیعی و مناطق زیبا، از نقاط هدف برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب میگردد.

منصور هادی پور افزود: رضوانشهر و پره سر دارای ۲۰ واحد گردشگری و اقامتی شامل، هتل، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری و بومگردی با ۷۰۰ تخت و ۵ هزار صندلی است.

وی بیان کرد: رضوانشهر در سطح استان گیلان تنها شهرستانی است که تعداد ۲ نمایشگاه دائمی و تمام وقت از تولیدات صنایع دستی هنرمندان همین مناطق را دارد.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *