گردشگری

راه‌اندازی مرکز آموزش هتلداری و گردشگری در بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر و وجود امکانات لازم گفت: نخستین مرکز آموزش هتلداری و گردشگری جنوب کشور در بوشهر با همکاری بخش خصوصی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

عبدالمجید دراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه “آموزش‌های مهارتی امسال با توجه به شیوع  بیماری کرونا در هر کارگاه آموزشی به‌صورت تک شیفت و با حضور حداکثر 8 نفر بسته به محیط کارگاه‌های فنی  برگزار می‌شود” اظهار داشت: در 5 ماه امسال 961 دوره آموزشی با تنوع 357 حرفه آموزشی در حوزه‌های خدمات،صنعت و کشاورزی در سطح استان بوشهر برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه “بیشترین حجم فعالیت آموزشی در مراکز ثابت، پادگان‌های نظامی و کارگاه‌های مهارت آموزی در محیط واقعی کار بوده است” افزود: 244 دوره در مراکز ثابت، 211دوره در کارگاه‌های آموزشی یگان‌های نظامی، 168 دوره در کارگاه‌های مهارت آموزی محیط کار واقعی بوده و مابقی در کارگاه‌های سیار شهری، زندان،کارگاه صنایع و اصناف، صنایع ضمن کار،آسیب‌های اجتماعی، روستا و عشایر و سکونتگاه‌های غیررسمی برگزار شده است.

دراهکی به اجرای طرح‌های آموزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز منطقه‌ای ساخت نخستین  مرکز آموزشی صنایع دریایی در شهرستان دیر آغاز شده که سال آینده با ظرفیت آموزش متقاضیان سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

وی راه‌اندازی دومین مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه ای کشور در شهرستان کنگان  را از دیگر طرح های آموزشی مجموعه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای مصوبات سفر  رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به استان بوشهر دومین مرکز تربیت مربی  پژوهش‌های فنی و حرفه ای با اجرای چند دوره مهارتی در حوزه صنایع نفت و گاز برای مربیان سراسر کشور در کنگان راه‌اندازی شده است و ظرفیت آموزش سالانه یک‌هزار مربی آموزشی را دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر به راه‌اندازی نخستین مرکز مهارت آموزی گاز کشور در شهرستان عسلویه اشاره و تاکید کرد:با توجه به وجود صنایع عظیم نفت و گاز  پارس جنوبی در استان بوشهر و نیاز شاغلان در این حوزه به آموزشهای مهارتی و ارتقاء توان فنی این مرکز، با همکاری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و صنایع مستقر در شهرستان عسلویه نخستین مرکز مهارت آموزی گاز کشور در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

دراهکی از راه‌اندازی نخستین مرکز آموزش هتلداری و گردشگری جنوب کشور در شهر بوشهر خبر داد و گفت: نخستین مرکز آموزش هتلداری و گردشگری جنوب کشور در شهر بوشهر با همکاری بخش خصوصی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به اجرای موفق تفاهمنامه همکاری با مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: در راستای اجرایی شدن این تفاهمنامه در فاز نخست بیش از یک‌هزار و 500 نفر از شاغلان صنایع زیر مجموعه مجتمع گاز پارس جنوبی مورد سنجش صلاحیت حرفه‌ای قرار گرفته و در فاز دوم در مهر ماه امسال بیش  از 700 نفر دیگر از شاغلان حوزه خدمات این شرکت‌ها مورد سنجش صلاحیت حرفه‌ای قرار خواهند گرفت و در صورت موفقیت در آزمون‌های مهارتی گواهی صلاحیت حرفه‌ای دریافت خواهد کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر به تفاهمنامه آموزشی با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هم اشاره و تاکید کرد: یکی از موفق‌ترین برنامه‌های آموزشی که آموزش همراه با اشتغال بوده این تفاهمنامه همکاری است که بیش از 60 درصد مهارت آموختگان این حوزه با رهگیری و رصد اشتغال در حرفه مهارتی مورد تقاضا در صنعت نفت و گاز جنوب استان مشغول به کار شده‌اند.

منبع:تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *