ساری

لزوم ایجاد خط هوایی ساری – آستراخان روسیه

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه، خواهان برقراری پرواز مستقیم ساری – آستراخان روسیه برای توسعه مناسبات و صادرات محصولات شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کوچکیان عصر سه شنبه در نشست با استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در استان مازندران برای توسعه مناسبات با کشورهای همسایه وجود دارد، بر لزوم برقراری پرواز مستقیم ساری – آستراخان روسیه تاکید کرد.

وی برندسازی و بسته بندی محصولات تولیدی استان مازندران را سبب تحول در حوزه صادرات بیان کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های استان مازندران به ویژه در زمینه تولیدات کشاورزی و گل و گیاه بهره گرفت.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز با اظهار اینکه باید از ظرفیت کشورهای همسایه و سی آی اس برای توسعه مناسبات بهره گرفت، گفت: باید از ظرفیت و مزیت کشورهای cis، تعرفه‌های گمرکی صادرات کالا بویژه تعرفه‌های ترجیحی کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا که شامل ما می‌شود، استفاده کنیم تا زمینه بهره مندی تجار و بازرگانان مازنی را در بخش‌های مختلف فراهم کنیم.

حسین زادگان با بیان اینکه استان مازندران حدود ۱۵ قلم مرکبات، محصولات کشاورزی و گوشتی تولید می‌کند که در برخی از این موارد همچون تولید برنج و گوشت سفید، رتبه اول کشور را داراست، خاطرنشان ساخت: در محصولات شیلاتی از مزایای خوبی برخورداریم و در ماه‌های آینده شاهد اقدامات خوبی در بسته بندی ماهیان خاویاری و شیلاتی می‌باشیم.

وی افزود: بخش کشاورزی از مرکبات و کیوی و گل‌های زینتی آپارتمانی و لبنیات از جمله مزایای مهم و توانمندی‌های صادراتی مازندران است.

استاندار مازندران رونق گردشگری را نیز موجب تسهیل و توسعه سایر حوزه‌ها بویژه بخش اقتصادی میان دو کشور دانست و از ظرفیت‌های فراوان این حوزه یاد کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت خبرنگاران برای ایجاد و برقراری مراودات اجتماعی و انعقاد تفاهمنامه بین دانشگاه‌های دو استان در قالب توسعه تقویت همکاری‌های علمی بین دو استان از دیگر برنامه‌ها و اهداف است.

حسین زادگان، ابراز کرد: توانمندی‌های صادراتی مازندران با توسعه روابط با کشورهای همسایه به خصوص آستراخان روسیه باید به منصه ظهور برسد. او برقراری خطوط پروازی را از جمله مزایای میان دو استان دانست و با اشاره به اینکه باید از زیرساخت‌های موجود در این بخش بهره برد، گفت: در حمل نقل بین المللی با توجه به وجود بنادر مناسب در استان می‌توانیم با استفاده از از دانش فنی، گسترش سطح کشت فرا سرزمینی را رقم بزنیم که منجر به افزایش صادرات می‌شود.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *