گردشگری

سازمان جهانی گردشگری ،راه اندازی ردیاب بازیابی گردشگری

کاهش چشمگیر تقاضای سفر‌های بین المللی طی دوره ژانویه تا ژوئن۲۰۲۰، به معنای از دست دادن ۴۴۰میلیون گردشگر ورودی و حدود۴۶۰میلیارد دلار درآمد صنعت گردشگری بین المللی است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری،  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تراول دیلی نیوز؛ از آنجایی که کشور‌ها محدودیت‌های سفر را کاهش می‌دهند، سازمان جهانی گردشگری، ردیاب جامع بازیابی گردشگری، جدید را برای حمایت از گردشگری بین المللی راه اندازی کرده است. راه اندازی این ردیاب جامع تا به امروز آخرین اقدام آژانس تخصصی سازمان ملل متحد برای احیای صنعت گردشگری بین المللی است.

تدوین ردیاب جامع بازیابی گردشگری، نتیجه همکاری سازمان‌های بین المللی و بخش خصوصی است.

این برنامه که امکان مقایسه ماهانه و میزان بهبود صنعت گردشگری، مناطق مختلف جهان را با یکدیگر، براساس شاخص‌های کلیدی عملکرد صنعت گردشگری  می‌دهد، به صورت رایگان در دسترس است.

همه اطلاعات کلیدی گردشگری در یک مکان

ردیاب بازیابی گردشگری سازمان جهانی گردشگری، همه داده‌های مربوطه را در یک مکان جمع آوری می‌کند و با این کار به دولت‌ها و بخش‌های خصوصی فعال در صنعت گردشگری، این امکان را می‌دهد که میزان بهبود وضعیت صنعت گردشگری، را در سطح جهانی و منطقه‌ای ردیابی کنند.

ردیاب جامع بازیابی گردشگری، شامل اطلاعاتی درباره میزان ورود گردشگران بین المللی، ظرفیت صندلی در مسیر‌های هوایی بین المللی و داخلی، نحوه و میزان رزرو سفر هوایی و میزان جستجو و رزرو هتل است.

براساس نتایج آخرین فشارسنج جهانگردی سازمان جهانی گردشگری، کاهش چشمگیر تقاضای سفر‌های بین المللی طی دوره ژانویه تا ژوئن۲۰۲۰به معنای از دست دادن ۴۴۰میلیون گردشگر ورودی و حدود ۴۶۰میلیارد دلار درآمد از صنعت گردشگری بین المللی است.

این رقم در حدود ۵برابر خسارت گردشگری بین المللی از بحران اقتصادی و مالی سال  ۲۰۰۹است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *