ایلام

اقامت بیش از ۲۹ هزار گردشگر در مراکز گردشگری ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از اقامت بیش از ۲۹ هزار گردشگر خارجی و داخلی در مراکز گردشگری ایلام از مهر سال گذشته تا امروز خبر داد.

«عبدالمالک شنبه زاده» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در طول یک سال گذشته بیش از ۲۹ هزار گردشگر داخلی و خارجی به استان سفر کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۲۴ هزار گردشگر داخلی و 4473  نفر نیز گردشگر خارجی در مراکز گردشگری استان اقامت داشته اند.

وی از تردد بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر در مبادی ورودی وخروجی استان خبر داد و گفت: در طول یکسال گذشته تعداد ۵۶ پروانه بهره‌برداری برای تأسیسات گردشگری  در استان صادر و ۷۶۰ مورد بازدید نظارتی به مناسبت اربعین حسینی سال ۹۸ و در پی شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته توسط کمیته نظارت از تمامی تأسیسات گردشگری انجام شده است.

شنبه‌زاده از شرکت این اداره کل در ۵ نمایشگاه بین المللی، استانی و منطقه ای خبر داد و گفت: در طول یکسال گذشته تعداد ۱۵۰ هزار نسخه اقلام تبلیغاتی به زبانهای فارسی، عربی، چینی و انگلیسی چاپ و ۸ بیلبورد تبلیغاتی معرفی جاذبههای گردشگری در مسیرهای مواصلاتی استان در ایام اربعین نیز نصب شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از انعقاد تفاهم نامه همکاری های متقابل با دانشگاه علمی کاربردی در راستای توسعه صنعت گردشگری خبر داد و گفت: قبل از شیوع کرونا «سه تور آشنایی (فم تور) ویژه فعالان گردشگری کشور عراق توسط معاونت گردشگری نیز برگزار شده است.

شنبه‌زاده از خسارت ۵۵۱  میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریالی کرونا به تأسیسات گردشگری خبر داد و گفت: تعداد ۶۴۴ نفر افراد بیکار شده تأسیسات گردشگری ناشی از شیوع بیماری کرونا جهت دریافت تسهیلات در سامانه وزارت تعاون ،کار و امور اجتماعی معرفی شده اند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *