مرکز خرید

نبود مرکز خرید در استان ایلام، چالش جدید گردشگران

این مراکز تنوع زیادی دارند و قیمت‌های آن‌ها نیز اقتصادی است که به همین دلایل گردشگران ترجیح می‌دهند در کنار لذت بردن از سایر جاذبه‌ها، زمان زیادی را برای بازدید از این مراکز اختصاص دهند.

بسیاری از جزایر، مناطق آزاد، مرزهای‌زمینی، شهرها در گذشته فقط ازتعداد محدودی بازار برخوردار بودند اما با گذشت زمان و با پی‌بردن به اهمیت این موضوع، دولت‌ها یا بخش خصوصی اقدام به ساخت بازارها و مراکز خرید جدید کردند.

به‌تدریج بازارها و مراکز خرید افزایش و متنوع شدند و در نتیجه توانستند علاوه بر قطب گردشگری و تاریخی خود، به یک منطقه اقتصادی نیز تبدیل شوند.

به‌عنوان نمونه بارز در تایید این موضوع و درهفته اول تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ حدود ۷میلیون نفر گردشگر وارد استان بوشهر شد که از این تعداد ۸۵درصد فقط از بندر گناوه که دارای مراکز خرید متنوع است، بازدید کردند.

در بازدید گردشگران از استان ایلام به گواه راهنمایان گردشگری، یکی از نقاطی که گردشگران در استان سراغ آن را می‌گیرند بازار، مرکز خرید یا به ویژه بازارچه خرید مرزی در مهران است که متاسفانه با جواب منفی مسئولان مواجه می‌شوند.

پس با پی بردن به اهمیت موضوع می‌طلبد مسئولان ارشد استان هرچه زودتر در راستای جذب گردشگر و ایجاد انگیزه جهت ورود گردشگران، نسبت به ایجاد مرکز و بازار خرید تجاری به‌ویژه در مرزمهران با استفاده از موضوع تجارت چمدانی اقدام کنند.

این موضوع در بحث گردشگری تاثیرگذار خواهد بود و هم در تاثیر مثبت آن بر کاهش قیمت‌ها در سطح استان ایلام.

در آخر قابل ذکر است که استان ایلام تنها استان مرزی در ایران است که فاقد بازار خرید تجاری مرزی و زمینی است که جای تامل دارد.

منبع:میراث آریا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *