گردشگری

برخورد با فروشندگان غیرمجاز گردشگری در فضای مجازی

معاونت پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری تهران و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایسنا، پرهام جانفشان ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان امضای این تفاهم‌نامه که در مناسبت هفته گردشگری، امضا شد، گفت: بسیاری از موضوعات و دعوای حقوقی بین مسافران و دفاتر خدمات مسافرتی به دلیل اشراف نداشتن به قوانین و مقررات مطرح می‌شود که آگاه‌سازی فعالان صنعت گردشگری به مسائل حقوقی می‌تواند کمک بسیاری به کاهش این دست شکایات به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و محاکم قضایی کند.

وی یادآور شد: برخورد با افراد غیرمجاز گردشگری فعال در فضای مجازی از دیگر مسائلی است که سبب آسیب رسیدن به اعتبار صنعت گردشگری، می‌شود. برای برخورد با این افراد نیازمند همکاری و همراهی دستگاه قضایی هستیم.

حسین تمجیدی ـ معاون پیشگیری از وقوع جرم، فرهنگی و اجتماعی اداره کل دادگستری استان تهران ـ نیز با حمایت از ایجاد شعبه‌های خاص ویژه رسیدگی به پرونده‌های قضایی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، از آمادگی برای برخورد با افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به فروش خدمات گردشگری در فضای مجازی می‌کنند، با همکاری پلیس فتا خبر داد.

تفاهم‌نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران و معاونت پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان تهران در ۹ ماده و ۲۴ بند تنظیم شده و به همکاری مشترک در حوزه آموزش‌های عمومی و کاهش جرایم حوزه میراث فرهنگی و گردشگری می‌پردازد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *