گردشگری

کلید رونق گردشگری چیست؟

ویتنام و سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا بعد از گذشت ۲ سال از کاهش پذیرش گردشگر به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ گردشگری را از سر گرفته‌ است. در حال حاضر این کشور صنعت گردشگری را به الزاماتی از جمله سیاست ویزا، ورود و الزامات پیشگیری از بیماری همه‌گیر معطوف کرده که می‌تواند مستقیما در بهبود این صنعت تاثیر بگذارد.

به نقل از نیوز، تاکنون کشورهای جنوب شرقی آسیا شرایط ورود و پیشگیری از بیماری همه‌گیر را برای مسافران بین‌المللی تسهیل کرده‌اند اما میزان اعمال این الزامات بین کشورها به‌ طور قابل توجهی متفاوت است.

در ۱۵ مارس ویتنام رسما اعلام کرد پذیرای گردشگران بین‌المللی بوده و در همین راستا شرایط ورود را آسان کرد. مسافران هنگام ورود هوایی به این کشور ملزم به ارائه مدرکی مبنی بر منفی‌ بودن نتیجه آزمایش PCR  کووید در ۷۲ ساعت و آزمایش آنتی‌ژن سریع حداکثر ۲۴ ساعت قبل از حرکت هستند.

کسانی که از طریق جاده، راه‌آهن یا دریا وارد ویتنام می‌شوند نیز باید قبل از خروج آزمایش کووید را انجام دهند. البته در سفرهای هوایی مسافران بعد از ورود به کشور نیازی به آزمایش مجدد یا قرنطینه ندارند.

فیلیپین نیز شرایط عدم قرنطینه را برای مسافران کاملا واکسینه شده، تعیین می‌کند و فقط از آنان می‌خواهد نتیجه آزمایش PCR منفی که ۴۸ ساعت قبل از عزیمت انجام داده‌اند را ارائه کنند. بر اساس قواعد این کسور کسانی که به‌ طور کامل واکسینه نشده‌اند، باید قرنطینه شوند و آزمایش کووید را روز پنجم بعد از ورود انجام دهند.

همچنین اندونزی مسافران کاملا واکسینه شده را ملزم به قرنطینه در بدو ورود نمی‌کند، مشروط بر اینکه نتیجه آزمایش آن‌ها در ۴۸ ساعت قبل از حرکت منفی باشد. با این حال این کشور همچنان به آزمایش کووید ۱۹ اضافی هنگام ورود و پس از سه روز اقامت در مقصد نیاز دارد.

کامبوج اعلام کرده الزام انجام آزمایش  PCR منفی قبل از حرکت همچنین آزمایش آنتی‌ژن سریع کووید ۱۹ را برای مسافران کاملا واکسینه شده، حذف خواهد کرد.

تایلند شرایط ورود مسافرانی که کاملا واکسینه شده‌اند را کاهش داده زیرا هیچ الزامی برای انجام آزمایش کووید ۱۹ قبل از ورود به این کشور از اول آوریل نخواهد بود. با این حال مسافران پس از ورود به این کشور باید روز اول آزمایش PCR و آنتی‌ژن سریع را روز پنجم سفر انجام دهند.

سیاست ویزا کلید اصلی گشایش صنعت گردشگری است چون معافیت صدور ویزا برای مسافران بین‌المللی کلید ایجاد شرایط مساعد برای سفر و بهبود بخش گردشگری پس از ۲ سال انجماد تلقی می‌شود.

واضح است که پس از یک دوره طولانی مقابله با بیماری همه‌گیر و باز شدن مرزها اکثر کشورهای جنوب شرق آسیا مایل به فعال‌سازی مجدد فعالیت‌های گردشگری هستند. از آنجایی که وضعیت همه‌گیری در سطح جهانی در حال بهتر شدن است، ممکن است منتظر آینده‌ای روشن برای بهبود گردشگری بین‌المللی باشیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *