بم

موزه تاریخ بم راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از راه‌اندازی موزه تاریخ و باستان‌شناسی شهرستان ‌بم خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریدون فعالی در نشست کارگروه گردشگری شهرستان بم افزود: به زودی طرح محتوایی موزه این شهرستان تهیه و به صورت مشارکتی با شهرداری در محل پایگاه میراث جهانی بم راه‌اندازی می‌شود. ایران دارای ۲۲ اثر ثبت جهانی است که سه اثر آن در شهرستان بم قرار دارد و از آنجا که این شهرستان دارای ظرفیت‌های گردشگری منحصربفرد است، باید به جایگاه گذشته خود برگردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی استان کرمان تصریح کرد: تعداد زیادی از کارگاه‌های داخل ارگ تاریخی بم فعال شده که این اتفاق در سایه مدیران بومی استان رخ داده است. امنیت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های گردشگری محسوب می‌شود که با نصب دوربین‌های حفاظت الکترونیک در بنای تاریخی ارگ بم لحاظ شده است.

فعالی با اشاره به ایجاد گذر فرهنگ و هنر از چهارراه طباطبایی تا ارگ تاریخی بم گفت: گردشگران برای دیدن ارگ تاریخی باید از این مسیر عبور کنند که با اجرای برنامه‌های فرهنگی جاذبه این بنای تاریخی افزایش می‌یابد. با اجرا و اتمام ۲ پروژه پارک نخل و نارنج و پارک آبی در بم، این دو پروژه به زیرساخت‌های گردشگری افزوده خواهد شد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری جنوب شرق مرکز استان کرمان قرار دارد و ارگ تاریخی و قنات‌های قاسم آباد و اکبر آباد این شهرستان در فهرست آثار جهانی قرار گرفته‌اند.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *