صنعت گردشگری

مدیریت صحیح منجر به تقویت دوباره صنعت گردشگری می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا بخش‌های مختلف صنعت گردشگری دچار بحران شده است که باید با مدیریت صحیح و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی این صنعت را بار دیگر تقویت کرد.

“محمدرضا پورابراهیمی” ظهر امروز ۱۲ مهرماه در نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و دست اندرکاران صنعت گردشگری کرمان با اشاره به اینکه این استان در حوزه گردشگری از استان های خاص و مهم کشور است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا بخش‌های مختلف این صنعت دچار بحران شده است که باید با مدیریت صحیح و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی این صنعت را بار دیگر تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی در زمینه بهبود وضعیت گردشگری دنیا از سوی دست اندرکاران این صنعت در حال انجام است، اظهار کرد: نرخ رشد اقتصادی بیشتر کشورهای اروپایی و آسیایی که در حوزه گردشگری سرآمد بودند به دلیل شیوع کرونا صدمه زیادی دیده است در حالیکه کشور ایران در این زمینه کمتر دچار خسارت شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به طرح های حمایتی دولت در دوران شیوع کرونا اشاره و تصریح کرد: گزارش جامعی از اجرای مصوبات دولت در حوزه گردشگری استان کرمان آماده شود و در اختیار مجمع نمایندگان استان کرمان قرار گیرد تا دستگاه‌هایی که در این خصوص کم کاری کرده‌اند مشخص شوند.

وی به درخواست مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان و تعدادی از دست اندرکاران حوزه گردشگری در خصوص ارائه وام‌های بلاعوض به فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: در مرحله اول باید مصوبات دولت در زمینه حمایت از حوزه گردشگری در دستگاه‌های مرتبط پیگیری و سپس در مرحله دوم به موضوع اعطای تسهیلات بلاعوض به فعالان حوزه گردشگری رسیدگی شود.

پورابراهیمی در ادامه به اجرای ویژه برنامه‌هایی به مناسبت سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با همکاری نماینده ولی فقیه، استاندار و سپاره ثارالله با رعایت دستورالعمل‌هایی بهداشتی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه مزار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌تواند محلی برای حضور گردشگران مذهبی شود باید با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان و دستگاه‌های مرتبط زمینه اقامت و میزبانی از گردشگران شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی فراهم شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان سرمایه گذاران بخش گردشگری که دچار مشکلات زیادی به دلیل شیوع کرونا شده‌اند شناسایی شوند و جلسه‌ای با حضور دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی با حضور این سرمایه‌گذاران برگزار شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *