صنعت گردشگری

گردشگری خلاق زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری است

مسئول گردشگری سلامت استان مرکزی و عضو کمیته گردشگری سلامت کشور گفت: گردشگری خلاق زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری از طریق برخورداری از ظرفیت های موجود می‌شود.

مسلم عبدی امروز چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه در سلسله رویدادهای کار آفرینی مرکز نواوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی استان مرکزی که در قالب رویداد تازه شو و با محوریت “گردشگری” برگزار شد اظهار کرد: مرکز شتابدهی می‌تواند ایده‌ها را تبدیل به فرصت کند و در فاز عملیاتی قرار دهد.

وی بیان کرد: جای خالی مشاور در حوزه گردشگری در حوزه ایده‌های جوانان احساس می شود. با کمک مشاور می توان ایده‌ها را به شکل کارشناسی تجاری سازی کرد و از آن خلق ثروت کرده و درآمدزایی کرد.

عبدی بازاریابی و تبلیغات را دو مولفه در حوزه گردشگری دانست و افزود: کرونا یک فرصت مناسب برای افرادی است که در زمینه گردشگری خلاق هستند. کرونا گردشگری را به سمت فضای مجازی حرکت داد و توانست بازاریابی را در حوزه مجازی تقویت کند.

وی به تعریف ۱۰۰ رویداد در استان مرکزی با ارائه تقویم گردشگری اشاره کرد و افزود: علاقمندان می توانند ایده های خود را در حوزه گردشگری سلامت، مشاهیر و سایر جاذبه‌های گردشگری مطرح کنند تا بتوان از این ایده‌ها بهره‌برداری کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی نیز گفت: باید ایده‌های خود را برای اجرایی شدن در پساکرونا طرح و برای اجرایی شدن آن سازوکار مناسب را اتخاذ کنیم.

سیدحسن حسینی افزود: استان مرکزی از ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری برخوردار است و باید تلاش کرد تا جاذبه‌های گردشگری استان را به خوبی معرفی و زمینه ماندگاری بیشتر مسافران فراهم شود.

وی بیان کرد: ایجاد و توسعه بازارهای هدف گردشگری برای تقویت صنعت گردشگری، خودشکوفایی گردشگران با فراهم کردن سفری خاطره انگیز، تلاش برای جلب مشارکت‌های عمومی جوامع محلی با معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، شناخت انگیزه‌های گردشگران، آشنایی با سلایق و علاقه‌های گردشگر، بازاریابی با توجه به مولفه‌هایی نظیر شرایط اقامت، پذیرایی گردشگر، انجام پژوهش‌های میدانی و روان‌شناختی از ضروریات برنامه ریزی در این حوزه است.

حسینی مهمان نوازی را یکی از مهمترین مولفه ها در ایجاد کسب و کار و اشتغال در صنعت گردشگری دانست و افزود: همکاری بین بخشی برای تقویت فضای کسب و کار با تاکید بر شناخت کافی از گردشگر و برآوردن نیازهای گردشگران در این صنعت از اهمیت خاصی برخوردار است.

در این نشست علی جوکار مدیر عامل شرکت آسمان آبی سندباد و مهدی صدرایی مبدع سایت jatajar.ir به بیان نقطه نظرات و ایده های خود پرداختند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *