گردشگری

بسته بودن مرزهای گردشگری مالزی

کاردار سفارت مالزی در ایران با بیان اینکه مرزهای این کشور به روی گردشگران بین المللی بسته است، گفت: باید مطالعات تطبیقی درباره واکسن ایرانی انجام شود تا پذیرای مسافران ایرانی باشیم.به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری کاردار سفارت مالزی در ایران با حضور خبرنگاران گردشگری پیش از ظهر یکشنبه در محل سفارت مالزی در ایران برگزار شد.

در این نشست محد نظام بن حلیمی دبیر اول سفارت و کاردار سفارت مالزی درباره برنامه‌های این کشور در حوزه جذب گردشگر در دوران پساکرونا بیان کرد: در ماه دسامبر ۲۰۲۰ نخست وزیر مالزی طرح گردشگری ملی ۲۰۲۰-۲۰۳۰ را راه اندازی کرده است، این سیاست بر تقویت حفظ رقابت، ترغیب گردشگری پایدار و کامل به همراه برنامه‌ریزی برای جلوگیری از مخاطرات تاکید می‌کند.

وی گفت: مالزی برنامه‌های روزانه فرهنگی و نمایشگاهی در آمفی تئاتر غرفه مالزی در نمایشگاه ۲۰۲۰ دوبی برگزار می‌کند. در طول این برنامه‌ها بازدیدکنندگان نظری اجمالی اما جذاب از چگونگی کسب عنوان آسیای واقعی توسط مالزی، فرهنگ گوناگون و مردم دارای چند قومیت و ملیتی که به صورت برابر کنار هم زندگی می‌کنند و در توسعه و پیشرفت ملت سهیم هستند را کسب می‌کنند. ‌

‌ محد نظام بن حلیمی گفت: با توجه به بازار ایران و به محض بازگشایی مجدد مرزها، در صدد برگزاری سمینارهای جبرانی در سراسر ایران در قالب سمینارهای تجاری B2B مابین فروشندگان و سازمان‌های وابسته و سمینارهای B2C مختص مشتریان به مقصد مالزی هستیم.

کاردار سفارت مالزی در ایران بیان کرد: به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۵ سفرها به حالت عادی بازخواهد گشت و متعاقباً خاورمیانه یکی از بازارهای مهم ما خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره میزان خسارت صنعت گردشگری مالزی از زمان شیوع ویروس کرونا گفت: ورودی گردشگران بین‌المللی به مالزی حدود ۸۳ درصد کاهش در سال ۲۰۲۰ را به دنبال داشته است. این رقم معادل ۴ میلیون ورودی در مقایسه با ۲۶ میلیون ورودی سال ۲۰۱۹ است. سقوط این سفرها ضرری حدود ۷۳ میلیارد رینگیت از درآمدهای گردشگری این کشور را به دنبال داشته است.

‌وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره اینکه آیا کشور مالزی برنامه‌ای برای ورود مسافرانی که واکسن ایرانی زده‌اند دارد یا خیر گفت: در حال حاضر مالزی برنامه‌ای برای ورود مسافران بین‌المللی ندارد، باید مطالعات تطبیقی درباره واکسنی که در مالزی زده می‌شود با واکسن ایرانی انجام شود تا به نتایج مطلوبی برسد همانطور که در کشورهای دیگر در حال انجام است، مقامات مالزی مشکلی برای جذب گردشگر ندارند اما واکسنی که تزریق می‌شود باید مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی باشد چون فعلاً اطلاعاتی درباره واکسن ایرانی نداریم.

کاردار سفارت مالزی در ایران افزود: طبق سیاست مالزی افرادی که از ایران به مالزی سفر می‌کنند باید پس از کسب مجوز در هتل‌های مورد نظر، حداقل ۱۴ روز در قرنطینه باشند. این افراد در حال حاضر تنها تجار ایرانی هستند.

‌ محد نظام بن حلیمی گفت: ایران و مالزی همکاری خوبی تا قبل از شیوع کرونا داشتند و ایرانی‌های زیادی به این کشور سفر می‌کردند بعد از پاندمی کشور مالزی کمپین wemissyou را ایجاد کرد تا بعد از باز شدن مرزها، جاذبه‌های گردشگری این کشور را با تاکید بر خاطرات مسافران از اماکن فوق‌العاده مالزی معرفی کند.

وی گفت: در حال حاضر مرزهای کشور مالزی به روی گردشگران بین‌المللی بسته است، بر اساس آخرین اعلامیه دولت مالزی برنامه‌ای حاوی ۴ مرحله بهبودی و ترمیم ناشی از ویروس اجرا خواهد شد. پیش بینی ما این است که بازگشایی مجدد اقتصادی تا آخر سال جاری اتفاق بیفتد. پس از آن مالزی مرزها را به روی کشورها باز می‌کند. در صورتی که مرزها در سال ۲۰۲۱ بازگشایی شوند گردشگری مالزی برنامه‌هایی برای ایرانی‌ها خواهد داشت.

کاردار سفارت مالزی در ایران تصریح کرد: مالزی تحریم‌هایی که به ایران وارد شده را قابل قبول نمی‌داند و امیدوار است این روابط بهتر شود. ایران دستاوردهای بالایی در حوزه پزشکی به دست آورده و مؤسسات مربوطه در مالزی آمادگی دارند در این باره ارتباطات خود را گسترش دهند.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *