باشت

مرمت آثار تاریخی باشت در استان کهگیلویه و بویر احمد

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آثار تاریخی شهرستان باشت تا پایان امسال مرمت می شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، مجید صفایی در دیدار با امام جمعه شهرستان باشت از تخصیص یک میلیارد ریال در بودجه امسال اداره کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد برای مرمت پل تاریخی بریم در این شهرستان خبرداد.

وی با بیان اینکه برخی از آثار تاریخی شهرستان باشت برای سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی واگذار می شود، اظهارداشت: حمایت از ایجاد بوم گردی در روستاها، رونق صنایع دستی و افزایش زیر ساخت های گردشگری از مهم ترین برنامه های این اداره کل در شهرستان باشت است.

امام جمعه مرکز شهرستان باشت نیز در این دیدار با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالایی در حوزه طبیعت گردی دارد،تصریح کرد: گردشگری یک منبع در آمد زایی خوبی برای مردم است.

عبدالرحیم عبودی با اشاره به اینکه حمایت از بخش خصوصی در ایجاد اشتغال زایی نقش مهمی دارد، خاطرنشان کرد: معارضات مردمی یکی از معضلات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق مختلف این استان است.

امام جمعه شهرستان باشت، بهترین اقدام برای حل معارضات مردمی در جهت سرمایه‌گذاران را فرهنگ سازی مناسب عنوان و ادامه داد: مرمت آثار تاریخی باید به صورت جدی صورت گیرد.

عبودی تاکیدکرد که در کنار آثار تاریخی باید شناسنامه این بناهای تاریخی نصب شود.

روستاهای شهرستان باشت ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری دارد

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست رفع موانع سرمایه گذاری شهرستان باشت هم اظهارداشت:  روستاهای این شهرستان ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری دارد.

صفایی گفت: برای همه مناطق گردشگر پذیر شهرستان باشت در طرح جامع گردشگری استان برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه پل تاریخی بریم یکی از ظرفیت های گردشگری این شهرستان است،یادآورشد: این بناهای تاریخی بعد از مرمت کامل برای سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی واگذار می شود.

صفایی تاکیدکرد: برای توسعه گردشگری روستایی در همه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.

منبع:ایلنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *