کیش

طراحی و عملیات سینمای ساحلی در کیش اجرایی می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از طراحی و اجرای سینمای ساحلی، امکانات رفاهی، تفریحی و گردشگری که یکی از نیاز های جدی این منطقه است خبر داد

به گزارش ایلنا؛ غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه طرح ساماندهی سواحل این منطقه؛ پنجشنبه 8 آبان در سالن خوارزمی مرکز همایش های بین المللی کیش؛ طرح ساماندهی سواحل کیش را یکی از موضوعات مهم این سازمان برشمرد و اظهار داشت: این طرح در چارچوب مشخص و با رویکرد علمی و عملیاتی در این منطقه به منظور جذب سرمایه گذاران و گردشگران اجرایی می شود.

مظفری هدف اصلی از انجام مطالعات در این زمینه را یک طرح عملیاتی، کاربردی و آرمانی عنوان کرد و افزود: با مشارکت مجموعه مالی و اقتصادی بزرگ کشور در قالب ارائه مشاوره برای ساماندهی ساحل شرقی جزیره کیش که یکی از محدوده های سازمان از پاویون تا هتل داریوش است مذاکراتی انجام شده و با سرعت بخشیدن به فعالیت ها؛ شاهد پیشرفته های قابل توجهی در این حوزه هستیم.

وی هدف از ساماندهی سواحل کیش را اجرای پروژه های اقتصادی در 34 قطعه ای که در قالب 300 پروژه است به عنوان طرح های پیشنهادی به فعالین اقتصادی به منظور سرمایه گذاری در این منطقه ارائه می شود و اولویت با سرمایه گذاران خوش نام جزیره کیش است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش جدیت در کار و انعطاف پذیری در اجرای طرح های اقتصادی را یکی از شاخص های مهم توسعه و پیشرفت فعالیت ها در این منطقه دانست و گفت: باید از پتانسیل ها و ظرفیت های جزیره کیش برای تحولات اقتصادی و رونق گردشگری بهره لازم را برد و با آماده سازی طرح های پیشنهادی شرایط مطلوبی برای بخش خصوصی جهت اجرای طرح ها فراهم کنیم.

غلامحسین مظفری با بیان این که هتل هایی که در مرکز جزیره قرار گرفتند و از ساحل جزیره محروم هستند طی فرایندی به تعداد 40 یا 50 قطعه تعریف شده در قالب امکانات رفاهی، گردشگری و تفریحی با برند هتل های متقاضی فراهم خواهد شد، اظهار داشت: در سواحل کیش در متراژ تقریبی 100 یا 200 متر در طرحی با محوریت مرکز رفاهی و با یک الگوی معماری ساحلی در اختیار سرمایه گذاران به صورت استجاری قرار داده خواهد شد.

مظفری خاطر نشان کرد: با سرعت بخشیدن در ساخت ساحل و امکاناتی که در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد؛ بخش خصوصی موظف هست با حساسیت بیشتر و دقت نظر بالا در حفظ و نگهداری آن تلاش کند.

وی در خصوص سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی این طرح که از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تا پایان امسال بخش زیادی از این طرح ها اجرایی شود افزود: باید تیم های مشاوره در جزیره کیش مستقر شوند و کار های مطالعاتی طرح های مورد نظر مورد بررسی قرار گرفته و طی تبادل اطلاعات می توانیم نسبت به سرعت بخشیدن و توسعه طرح ها اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: باید زیر ساخت های اصلی در بخش های مختلف این منطقه تقویت شود تا بتوانیم 42 کیلومتر ساحل را به عنوان یک ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری فراهم کنیم.

وی این اقدام ارزشمند را یک کار ملی عنوان کرد و گفت: وظیفه و رسالتی که بر عهده همه دستگاه های اجرایی در این منطقه است و بر اساس تجاربی که شرکت مشاوره نقش جهان در این زمینه دارد می توانیم از ظرفیت های سواحل کیش بهره لازم را ببریم.

همچنین در این نشست شرکت مشاوره نقش جهان در خصوص مطالعات صورت گرفته در خصوص طرح ساماندهی سواحل کیش به طول 42 کیلومتر؛ گزارشی جامع از اقدامات صورت گرفته ارائه کرد.

شایان ذکر است: در این جلسه سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه ریاست، علی مقدس زاده معاون عمرانی و زیربنایی و ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش حضور داشتند.

منبع:ایلنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *