ماچوپیچو

گردشگران به «ماچوپیچو» بازمی‌گردند

«ماچوپیچو»، مقصد گردشگری مشهور کشور «پرو» پس از ماه‌ها تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا به روی بازدیدکنندگان باز شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فرانس۲۴، «ماچوپیچو» ارگ باستانی «اینکاها» که هشت ماه به دلیل محدودیت‌های ناشی از گسترش ویروس کرونا به روی علاقه‌مندان بسته شده بود، با برگزاری یک مراسم بازگشایی شد.

با بازگشایی این مقصد گردشگری پرطرفدار، به دلیل لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی روزانه فقط ۶۷۵ نفر اجازه ورود به این مکان را خواهند داشت که این رقم ۳۰ درصد شمار بازدیدکنندگان روزانه این مکان در دوران پیش از کرونا محسوب می‌شود.

در شرایط عادی روزانه پنج‌هزار نفر از این مکان تاریخی که نقش مهمی را در گردشگری «پرو» برعهده دارد بازدید می‌کردند.

قرنطینه ناشی از ویروس کرونا در کشور «پرو» خسارت‌های بسیاری را به کسب و کارهای وابسته به گردشگری وارد کرده است. در دوره ۱۰۰ روزه قرنطینه در کشور «پرو» شمار بسیاری از هتل‌ها، رستوران‌ها و کسب و کارهای وابسته به گردشگری واقع در منطقه «کوسکو» ورشکسته شدند.

«ماچوپیچو» که در قرن پانزدهم ساخته شده است در بیست‌وچهارم ژوئیه ۱۹۱۱ میلادی، به وسیله «هیرام بینگام»، تاریخ‌شناس آمریکایی در یک سخنرانی در دانشگاه ییل به دنیای غرب معرفی شد. او به‌وسیله راهنمایی محلی‌هایی که گه‌گاه به این سایت مراجعه می‌کردند به آن‌جا هدایت شد.

«ماچوپیچو» به عنوان میراث جهانی یونسکو در سال ۱۹۸۳ میلادی به ثبت رسیده و به عنوان یک شاهکار خالص معماری و نشانه‌ای منحصربه‌فرد از تمدن اینکاها شناخته می‌شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *