گردشگری روستایی

توسعه گردشگری روستایی اقدام عملی در راستای جهش تولید

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه گردشگری روستایی مهمترین اقدام عملی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل در راستای جهش تولید است.

صدیف بدری 20 آبان با همراهی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در بازدید از برخی پروژه‌های گردشگری روستایی و کشاورزی اردبیل اظهار کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی و گردشگری روستایی که در دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است، امید را به روستاها برگردانده است.

وی ادامه داد: با توسعه این اقدامات جوانان روستایی با ایجاد اشتغال در روستا مجبور به مهاجرت به شهرها نیستند و علاوه بر این بانوان روستایی نیز می‌توانند صنایع‌دستی بومی منطقه را به طور مستقیم به گردشگران عرضه کنند که این کاری بسیار ارزشمند بوده و نقش تاثیرگذاری در تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید که از منویات مقام معظم رهبری است، خواهد داشت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین از ایجاد اولین مجموعه گردشگری کشاورزی کشور در استان اردبیل خبرداد و گفت: توسعه گردشگری روستایی نیازمند بهبود راه‌ها و مسیرهای گردشگری است که اعتبار مناسبی از سفر ریاست جمهوری برای این موضوع تخصیص یافته است و امیدواریم ابلاغ این فرایند تسریع شود.

در ادامه نادر فلاحی اظهار کرد: با توجه به اینکه توسعه گردشگری روستایی شعار جهانی سال ۲۰۲۰ است، این موضوع نشان می‌دهد که گردشگری در دنیا به سمت گردشگری پایدار و دوستدار محیط زیست می‌رود و ما نیز به صورت ویژه به این موضوع توجه داشتیم.

وی با بیان اینکه درهمین راستا اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان به بیش از ۶۰ مورد رسیده است، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها دوره‌های آموزشی ویژه آشنایی روستاییان با گردشگری روستایی را برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل اضافه کرد: همزمان با این اقدامات، در حوزه صنایع‌دستی نیز اقدامات خوبی در روستاها انجام داده‌ایم که از نمونه آن می‌توان به ایجاد بازار فروش صنایع‌دستی اشاره کرد.

فلاحی با اشاره به لزوم مشارکت روستاییان در بخش حفاظت از میراث‌فرهنگی بیان کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل از نظر تاریخی و فرهنگی دارای سابقه ارزشمند بوده و تمام سطح استان دارای آثار باستانی داستان است، نگهبانی و حفاظت از این آثار نیازمند مشارکت مردم روستاها با محوریت دهیاری‌ها است.

وی با بیان اینکه این داشته‌های تاریخی ظرفیت بی‌نظیری برای توسعه گردشگری روستایی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: برای حفاظت از این آثار و میراث ارزشمند به دنبال توسعه انجمن‌های میراث‌فرهنگی در سطح استان هستیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *