ییلاق

ییلاق لَرزرِه بشناسیم

ییلاق لرزرِه یکی از زیباترین ییلاقات جاده اسالم خلخال است. این ییلاق در حدود سی کیلومتری شهرخلخال و چهل کیلومتری اسالم قرار دارد و در بین ییلاق های دیگری که در گردنه الماس قرار دارند ارتفاع نسبتا بالاتری دارد و در نزدیکی جاده واقع شده است و با طبیعتی بکر و منحصربفرد هر رهگذری را به سوی خود فرا می خواند.

وجود چند قهوه خانه و قصاب و مغازه و رستوران قدیمی در کنار جاده حاکی از مهمان پذیر بودن مردم منطقه است.

مردمانی که هم به زبان تالشی و هم ترکی مسلط هستند و در فصل های سرما به روستاهای پایین دست اسالم رهسپار می شوند تا از گزند سرماهای استخوان سوز منطقه خلخال و گردنه الماس در امان باشند.

خانه هایی زیبا با سقف های شیروانی رنگارنگ که در محدوده ییلاق ساخته شده اند چشم هر بیننده ای را نوازش می کنند.

بر بلندای تپه ی نزدیک ییلاق بقعه ای یه عنوان زیارتگاه وجود دارد که اهالی آنجا را مقدس می دانند، همچنین غاری هم در نزدیکی تپه قرار دارد که عمقی حدود 7 تا 8 متر دارد.

در اطراف تپه قبرستانی وجود دارد که درگذشتگان منطقه را در دل خود جای داده است و سنگ قبرهای قدیمی کوچک و بزرگ نشان از تاریخ طولانی زندگی در این سرزمین دارد. جنگل ها و مراتع نزدیک چراگاه دام های اهالی محسوب می شود و برای مسافرانی که برای گذران تعطیلات جاده رویایی اسالم خلخال را انتخاب می کنند تماشای دام های پخش شده در دامان طبیعت منظره ای وصف ناپذیر می آفریند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *