تاکسی هوایی

تاکسی هوایی در فارس راه‌اندازی می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار از راه‌اندازی زیرساخت‌ها برای استفاده از تاکسی هوایی در استان فارس خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمود رضایی اظهار کرد: با جدی شدن بحث تاکسی‌های هوایی، در استان فارس هم برای تأسیس یک شرکت تاکسی هوایی کارهایی انجام شده است. متولی تأسیس شرکت تاکسی هوایی سازمان همیاری شهرداری‌های استان است و این طرح با مشارکت شرکت هواپیمایی ماهان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از خدمات تاکسی هوایی تحولی در سیستم حمل و نقل استان ایجاد خواهد کرد، تصریح کرد: موقعیت راهبردی استان و همجواری آن با چند استان دیگر و قرار گرفتن در شاهراه اتصال چهار منطقه شمال، جنوب و شرق و غرب به یکدیگر، ارتباط اقتصادی و فرهنگی استان با کشورهای حاشیه خلیج فارس، وجود فرودگاه‌های بزرگ و کوچک در استان و آمار افزایشی مسافر، بار و پست، دلایل محکمی برای پیگیری تأسیس یک شرکت تاکسی هوایی در فارس است.

رضایی توضیح داد: برای راه‌اندازی این شرکت هوایی ۵ فروند هواپیمای ۷ نفره به ارزش ۱۲ میلیون و ۵۰۰ یورو خریداری خواهد شد که این هواپیماها تحت تملک شرکت و جزو دارایی آن خواهد بود همچنین مقرر شده است برای راه‌اندازی این شرکت یک فروند هواپیما vvip-Avro jet از شرکت هواپیمایی ماهان اجاره شود.

معاون عمرانی استانداری فارس تصریح کرد: ۵۱ در صد از سهامی شرکت هواپیمایی مذکور به ارزش (۶ میلیون و ۳۷۵ هزار یورو) متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان و ۴۹ درصد از سهام آن معادل (۶ میلیون و ۱۲۵ هزار یورو) متعلق به استانداری فارس با نمایندگی سازمان همیاری شهرداری‌های استان خواهد بود.

رضایی خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین مزایای راه‌اندازی این شرکت و فعال شدن سرویس تاکسی هوایی در فارس، ایجاد تعداد قابل توجهی فرصت شغلی، بهره برداری حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، گردشگری، کشاورزی و تجارت از خدمات این تاکسی‌های هوایی، صرفه جویی در زمان صاحبان صنایع مختلف و تزریق سود حاصل از کارکرد شرکت به اقتصاد استان خواهد بود.

معاون عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه استفاده از هواپیماهای کوچک فرصت کاری قابل توجه برای نیروهای متخصص حمل و نقل هوایی ایجاد می‌کند، افزود: فعالیت تاکسی‌های هوایی عامل افزایش تعداد پرواز در فرودگاه‌های کوچک می‌شود و درآمدها و اقتصاد این فرودگاه‌ها را بهتر می‌کند. از طرفی با ایجاد شبکه مویرگی ارتباط بین فرودگاه‌های کوچک و بزرگ‌تر را برقرار می‌کند.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *