قلعه ضحاک هشترود

مسیر دسترسی قلعه ضحاک هشترود، سنگ‌فرش شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام سنگ‌فرش مسیر دسترسی قلعه ضحاک هشترود خبر داد.

احمد حمزه‌زاده با تاکید به اینکه این اداره کل در راستای تکمیل و تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان برای ایام پسا کرونا اقدامات عملیاتی ویژه‌ای را در سطح استان در حال پیگیری و انجام است، ادامه داد: در ایام پسا کرونا با سفرهای فشرده گردشگران مواجه خواهیم بود، برای تسهیل سفر گردشگران نیازمند برنامه ریزی‌های مدونی هستیم.

وی افزود: گرایشات و سلایق سفر گردشگران در ایام کرونا تغییر یافته و سفر به محیط‌های طبیعی مانند شهرستان هشترود که از ظرفیت گردشگری فرهنگی و طبیعی نیز برخورد است، گسترش خواهد یافت.

حمزه‌زاده با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان هشترود قلعه تاریخی ضحاک است، گفت: قلعه تاریخی ضحاک به عنوان یکی از قلعه‌های تاریخی استان همواره مورد توجه گردشگران بوده، چراکه طبق مطالعات باستان شناسی و باستان سنجی، آثار آن متعلق به هزاره چهارم قبل از میلاد تا اواخر دوره ساسانی است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، وی گفت: در راستای تسهیل حضور گردشگران در این منطقه تاریخی و بازدید از قلعه ارزشمند ضحاک، عملیات ساماندهی مسیر دسترسی به این قلعه که از سال گذشته آغاز شده بود، با تلاش دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی به‌صورت کامل اجرا و به اتمام رسیده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *