میراث فرهنگی

تشکیل کارگروه تخصصی میراث فرهنگی

رییس کمیسسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت گردشگری با توجه به اینکه در ساختار وزارت‌ به صورت وزارتی اولین بار است موضوعاتش را پیگیری می کند باید کارگروه تخصصی تشکیل دهد و موارد و پیشنهادت خود را در حوزه برنامه به کمیسیون اقتصادی مجلس ارایه و این کمیسیون آنها را پیگیری کند.دکتر «محمدرضا پورابراهیمی» در نشست مشترک با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تشکر از اقدامات این وزارتخانه در پیگیری موضوعات مربوط به این صنعت در کشور اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، این وزارتخانه را در اقداماتی که جنس فعالیت های آن اقتصادی است یاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قرار است سیاست های برنامه هفتم توسعه بزودی تعیین شود و سال آینده مجلس وارد تدوین برنامه های هفتم توسعه می شود پیشنهاد کرد: وزارت گردشگری با توجه به اینکه در ساختار وزارت به صورت وزارتی اولین بار است که می خواهد موضوعاتش را پیگیری کند کارگروه تخصصی تشکیل دهد و موارد و پیشنهادت خود را در حوزه برنامه به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارایه نماید تا این کمیسیون آنها را به صورت جدی مورد پیگیری قرار دهد.

وی به مشکلات و موارد مربوط به کرمان در زمینه میراث فرهنگی اشاره کرد و از حل نشدن مشکل زیرگذر باغ شاهزاده در ماهان گلایه کرد و گفت: علیرغم پیگیری های انجام شده این مشکل هنوز برطرف نشده است که با دستور وزیر به معاون خود مقرر شد موضوعات مربوط به تسریع در تصمیم گیری در حل مشکل زیرگذر ماهان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی کرمان پیگیری شود و راهکار جدیدی برای رفع این مشکل با توافق با شهرداری ماهان در دستور کار قرار گیرد و حداکثر تا دو هفته آینده جمع بندی نهایی را به مدیرکل میراث فرهنگی کرمان ارایه کنند.

وی در ادامه از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای مرمت بخشی از ساختمان مسجد امام کرمان با توجه به قدمت هزار ساله این مسجد تشکر کرد و افزود: مسجد امام یکی از مساجد قدیمی و جذاب و تاریخی کرمان است.

وی درخواست کرد: با توجه به نیاز مبرم این مسجد منابع مالی برای مرمت، بازسازی و بهسازی ساختمان های این مجموعه اقدامات لازم انجام شود که با موافقت وزیر مقرر شد امسال و سال آینده اعتبارات ویژه ای به بهسازی و مرمت بنای تاریخی مسجد امام کرمان اختصاص یابد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فعالان بخش گردشگری که به دلیل شیوع کرونا دچار مشکل شده اند تصریح کرد: باید در این حوزه ورود جدی کرد تا مشکل فعالان بخش گردشگری برطرف شود. در این زمینه نیز توافقاتی انجام شد تا پیگیری هایی نیز در سطح ملی و استانی برای حل مشکل فعالان بخش گردشگری انجام شود.

وی اعلام آمادگی کرد: از هر کمکی در زمینه رفع مشکلات بیمه ای، مالیاتی و بانکی فعالان گردشگری به صورت ویژه فروگذار نکند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *