گردشگری حلال

خانه‌ بومیان کیش نشان استاندارد گردشگری حلال گرفت

رئیس سازمان بین‌المللی گردشگری حلال ، با اعطای نشان استاندارد گردشگری حلال به خانه‌ بومیان کیش، از پیوستن بزرگان ادیان مختلف به این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش ، محمد شریف ملک‌زاده در بازدید از خانه بومیان کیش، با اعطای نشان بین‌المللی گردشگری حلال به این موزه‌ مردم‌شناسی، اظهار داشت: گردشگری حلال حول 4 محور “حلیت”، “کیفیت”، “سلامت” و “اصالت کالا” فعالیت می‌کند و سازمان بین‌المللی گردشگری حلال، تنها سازمانی است که می‌تواند نشان استاندارد گردشگری حلال صادر نماید.

وی که از دو هفته پیش برای شرکت در اولین همایش بین‌المللی روئسای دانشگاه‌های پردیس بین‌الملل کیش با حضور رئیس سازمان منطقه آزاد کیش، قائم مقام وزیر علوم، و رئیس ieup  با منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه در جزیره کیش حضور دارد، از راه‌ اندازی سازمانی زیر نظر ieup اتحادیه بین‌المللی رؤسای دانشگاه‌های جهان و unw سازمان جهانی ملل متحد خبر داد و گفت: این سازمان تحت عنوان سازمان جهانی اتحادیه بین‌المللی رؤسای دانشگاه‌های جهان در جزیره کیش راه اندازی شده و بیش از 100 تا 120 دانشگاه معتبر دنیا زیر نظر منطقه آسیا و خاور میانه ieup در آن فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بین‌المللی گردشگری حلال، شعار گردشگری را “یک جهان یک حلال” عنوان کرد و افزود: تمام مسلمانان سرتاسر دنیا این نشان را پذیرفته‌اند.

وی با اشاره به تنوع بخش‌های مختلفی که نشان گردشگری حلال را دریافت خواهند کرد، محل دفتر مرکزی این سازمان را لندن عنوان و تصریح کرد: هیئت امنای سازمان گردشگری حلال افراد تاثیرگذاری هستند و از تمام ادیان دنیا، حتی بزرگان دین در حوزه‌های مختلف هم به این مجموعه پیوسته‌اند و رئیس شورای عالی i0e نیز عضو شورای عالی آن می‌باشد.

ایجاد خانه زنان بومی در کیش

رئیس خانه‌های بومیان کیش هم دریافت نشان استاندارد سازمان گردشگری حلال را افتخاری برای موزه خانه بومیان دانست و اظهار کرد: باید راهکاری برای تبلیغ و معرفی اماکن اصیل و تاریخی سرتاسر ایران، تعریف و ارائه شود.

محمد جاسم‌پور با اشاره به سابقه تاریخی کیش اظهار داشت: صنعت ماهیگیری و میراث فرهنگی بومیان کیش باید به نسل‌های بعدی بومیان و همچنین کیشوندان و گردشگران منتقل شود.

وی با اشاره به طرح توسعه بوم‌گردی در این جزیره، از اضافه شدن یکی از خانه‌های قدیمی به خانه بومیان خبر داد و گفت: یکی از خانه‌های قدیمی با کاربری گردشگری به ارائه غذاها و محصولات بومی و محلی مشغول خواهد شد.

این مسئول خانه‌های بومگردی کیش تصریح کرد: همچنین خانه‌ای با حمایت خیرین، مخصوص بانوان با عنوان “خانه زنان بومی” ایجاد شده است که درحال حاضر در آن مشغول تولید ساک‌های پارچه‌ای هستند تا صنایع دستی بومی را احیا کنند.

وی، از اشتغالزایی مستقیم برای 20 نفر در خانه بومیان و خانواده‌های بومی در خارج از خانه برای تهیه غذاهای بومی خبر داد و تأکید کرد: غذای بومی و صنایع دستی ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر و معرفی به عنوان سوغات کیش دارند.

منبع:تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *