سفر

چگونه با بودجه محدود سفر کنیم؟

سفر اغلب جز مخارج لوکس در نظر گرفته می شود اما دیدن دنیا بدون هزینه های هنگفت هم امکان پذیر است.با تصمیم گیری در مورد اینکه چقدر می خواهید خرج کنید و به مقصد سفرتان کجاست شروع کنید،سپس به صورت جدی برای بهترین نرخ پرواز و هتل جستجو کنید.استفاده از سرگرمی های رایگان مانند تورهای پیاده روی نیز به شما کمک می کند تا در مخارج سفر صرفه جویی کنید.

1-مقصد سفر ارزان قیمتی را انتخاب کنید.

برخی از شهرها مانند استانبول در تمام طول سال مقصد مناسبی برای سفر محسوب می شوند.این شهرها معمولا گزینه های مقرون به صرفه ای برای اقامت،بلیط هواپیما،غذا و سرگرمی ارائه می دهند.همچنین شما می توانید شهرهای توریستی شلوغ را شناسایی کنید و سپس به شهر کوچکتری نزدیک آن سفر کنید.

2-در فصول خلوت تر سفر کنید.

بیشتر مقاصد گردشگری فصل های لو سیزن دارند،یعنی زمانی که گردشگران کمتری به آن سفر می کنند و قاعدتا قیمت ها کاهش می یابد.مثلا برای دبی از اواسط اردیبهشت تا اواخر شهریور فصل خلوت به شمار می آید.شما همچنین می توانید قبل از برنامه ریزی برای سفر و رزرو تور مستقیما با اقامتگاه مورد نظر خود تماس گرفته و از آن ها بپرسید که فصل تعطیلات آن ها چه زمانی شروع می شود و به پایان می رسد.تنها به این نکته توجه داشته باشید که در سفر زمان لو سیزن با آب و هوای ایده آلی رو به رو نخواهید شد،پس هنگام بستن چمدان های خود به این مسئله دقت کنید.

3-در مورد هزینه های روزانه سفر خود اطلاعات جمع آوری کنید.

اگر قصد دارید بیرون غذا بخورید،منوی رستوران های مقصد سفر خود را از قبل جستجو کنید.همچنین می توانید در وبسایت هایی که هزینه اقلام اصلی مثل شیر یا آب معدنی را درج کرده اند،جستجو کنید.اگر با ماشین شخصی سفر می کنید،هزینه های بنزین و عوارض را برای مقصد مورد نظر از قبل به صورت آنلاین جستجو کنید.مورد دیگری که برای تخمین هزینه های سفر به شما کمک می کند،این است که بلیط موزه ها یا دیگر مراکز را می توانید از قبل خریداری نمایید.

4-برنامه سفر و هزینه ها را یادداشت کنید.

با انتخاب مقصد و تعداد روزهایی که می خواهید سفر داشته باشید،شروع کنید.سپس تخمین بزنید که برای خرید بلیط پرواز یا هر وسیله حمل و نقل دیگری چقدر هزینه لازم است.از اطلاعاتی که در مورد غذا،سرگرمی و سایز هزینه ها جمع آوری کرده اید برای تعیین هزینه های روزانه استفاده کنید.تمام هزینه ها را جمع کنید تا یک برآورد کلی برای سفر به دست آورید.

-اگر هزینه احتمالی به دست آمده برای کل سفر را بر تعداد روزهایی که میخواهید در سفر بگذرانید تقسیم کنید هزینه هر روز را به دست خواهید آورد.این عملیات به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا می توانید سفر طولانی تری داشته باشید یا اینکه باید آن را کوتاه تر کنید.

-به هزینه های سفر خود نگاه کنید و ببینید آیا می توانید در برخی موارد هزینه ها را کاهش دهید؟مثلا به جای غذا خوردن در رستوران خودتان غذا تهیه کنید.

5-قیمت های آژانس های مسافرتی متفاوت را مقایسه کنید.

حداقل روزی یک بار وبسایت هایی که تورهای لحظه آخری را ارائه می دهند چک کنید تا تور یا بلیط با قیمت مناسب برای مقصد خود پیدا کنید یا حتی مقصدی ارزان قیمت انتخاب کنید.هرچه بتوانید در مورد مقصد و تاریخ سفر خود انعطاف بیشتری داشته باشید،گزینه های بهتری پیش روی شما خواهد بود.از سفر با خطوط هواپیمایی مقرون به صرفه تر نترسید،احتمالا امکانات کمتری دارند اما بلیط های ارزان تری ارائه می دهند.

-در وبسایت های خدمات مسافرتی ثبت نام کنید تا زمانی که قیمت ها کاهش می یابند با شما تماس بگیرند.

-قبل از اینکه دکمه رزرو نهایی را فشار دهید،مطمعن شوید که دقیقا چه هزینه هایی شامل قیمت نهایی است مانند مالیات یا سایر هزینه های مرتبط.

6-در ساعت ها و برنامه های غیر معمول پرواز کنید.

اگر به دنبال هزینه کمتر برای پرواز می گردید عموما پروازهای آخر شب یا صبح زود از بقیه ارزان تر هستند.همین امر برای سفر در روزهای اول هفته هم صدق می کند که بسیار ارزان تر از خدمات آخر هفته هستند.همچنین پروازهای اتصالی یا توقف دار معمولا ارزان تر از پروازهای مستقیم هستند.

-پروازهای روز شنبه یا یکشنبه ارزان تر هستند پس از سفر در روزهای چهارشنبه یا پنج شنبه تا حد امکان پرهیز کنید.

-اگر نمی توانید صبح زود پرواز کنید،بهترین گزینه های بعدی شما زمان هایی نزدیک ساعت نهار یا شام هستند.

7-از هزینه های اضافی پرواز خودداری کنید.

به وبسایت شرکت هواپیمایی مورد نظر خود بروید و لیست هزینه های آن را مطالعه نمایید.این کار به شما کمک می کند که بدانید آیا آن ها برای اولویت سوار شدن،check-in  آنلاین یا وزن و تعداد دقیق چمدان و بار چه قوانینی دارند.برخی از ایرلاین ها برای هر توع غذا یا نوشیدنی قیمت های گزافی دریافت می کنند.در چنین مواردی شما می توانید با همراه داشتن یک وعده غذایی مختصر مقدار بسیار زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید.

8-اگر قصد سفر به مقاصد محلی را دارید،با ماشین شخصی بروید.

اگر ماشین شخصی قابل اعتماد دارید حتما از آن برای سفر به نقاط محلی استفاده کنید.گزینه دیگر این است که ماشین کرایه کنید اما حتما قیمت ها را از قبل مقایسه کنید.اگر مطمعن نیستید که پرواز به مقصد مورد نظرتان ارزان تر است یا استفاده از ماشین شخصی قبل از سفر هزینه ها را برآورد کنید.توجه داشته باشید که در سفر با خودرو می توانید از مناظر زیبایی لذت ببرید که در پرواز از آن ها محروم خواهید بود.

9-برای اقامت هاستل را انتخاب کنید.

با مراجعه به وبسایت های معتبر یک هاستل مناسب در مقصد خود انتخاب کنید.توضیحات را با دقت خوانده و لیستی از اقامتگاه هایی که در محدوده قیمت مورد نظر شما هستند را تهیه کنید.سپس آن ها را با هم مقایسه کنید.هاستل ها اغلب گزینه های مناسبی برای مسافرانی است که از فضاهای سرزنده،جوان و گروهی لذت می برند.

-توجه داشته باشید که هاستل ها چندین مهمان را در یک اتاق با امکانات مشترک قرار می دهند.قبل از رزرو مطمعن شوید که با این قضیه مشکلی ندارید.

-بعضی از هاستل ها دارای آشپزخانه یا فضای خشکشویی مشترک هستند که شما می توانید با استفاده از این امکانات در هزینه های سفر صرفه جویی قابل توجهی داشته باشید.

10-اتاق کرایه کنید.

بسیاری از وبسایت ها این امکان را به مسافران می دهند که خانه شخصی رزرو کنند.قبل از رزرو منزل شخصی تمامی موارد را بررسی کنید و با مالک تماس گرفته و اطلاعات بیشتری در صورت نیاز دریافت کنید.

-بسیاری از این سایت ها فرآیند پرداخت را انجام می دهند و نیازی به پرداخت مستقیم نیست.

-به غریزه خود اعتماد کنید و در جایی که احساس ناامنی می کنید نمانید.

11-در خانه دوستان یا اقوام اقامت کنید.

مقصدی را برای سفر انتخاب کنید که می دانید در آنجا جایی رایگان برای اقامت دارید.به این مسئله توجه داشته باشید که تاریخ سفر خود را از قبل به آن ها اطلاع دهید که در برنامه مشکلی پیش نیاید.اگر خوش شانس باشید،دوستان یا خانواده شما می توانند مانند یک راهنمای تور مناطق دیدنی شهر یا اطراف را به شما نشان دهند.برای کمک و صرفه جویی در هزینه ها می توانید پیشنهاد دهید که در طول اقامت خود،مواد غذایی مورد نیاز را بخرید یا آشپزی کنید.

12-خودتان غذا درست کنید.

در یک بازار محلی خریدهای لازم برای یک آشپزی ساده را انجام دهید.برای اقامت خود جایی را رزرو کنید که آشپزخانه و یخچال داشته باشد تا بتوانید در طول سفر  غذا درست کنید.غذا خوردن در رستوران می تواند تجربه جذابی باشد،اما تعامل و گفتگو با مردم محلی در بازارها هم قطعا جالب است.قرار گرفتن بین مردم محلی روشی خوب برای امتحان کردن غذاهای خاص در یک منطقه است.

-اگر امکانات درست کردن غذا برای نهار و شام ندارید از فروشگاه های محلی میان وعده تهیه کنید و با خود ببرید.

13-در طبیعت گردش کنید.

گردش در طبیعت یکی از ارزان ترین و ارزشمندترین گزینه ها برای تفریح در طول سفر است.قبل از سفر تحقیق و جستجو کنید تا مناطق طبیعی و دیدنی آن و همچنین فعالیت هایی که در آن ها انجام می شود مانند پیاده روی،ماهیگیری،کمپینگ یا کایاک سواری را پیدا کنید.تفریحاتی را انتخاب کنید که مناسب آب و هوای زمان سفر شما باشد.

14-در تورهای پیاده روی رایگان شرکت کنید.

بسیاری از شهرها در سراسر جهان راهنماهای با تجربه ای دارند که می توانند در چند ساعت زیباترین نقاط شهر را به شما نشان دهند.این امکان مخصوصا در شهرهای تاریخی یا شهرهایی که دانشجویان زیادی دارند و به عنوان راهنما عمل می کنند فراهم است.

-اگر در مقصد مورد نظر شما راهنماهای این چنینی وجود دارد به وبسایت ها مراجعه کنید و نظرات را در مورد راهنمای مورد نظر خود بخوانید.البته اگر چنین گزینه ای وجود دارد.

-دقت کنید که حتی اگر این تورها رایگان باشد،راهنماها عموما از شما انتظار انعام دارند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *