فارس

سطح اشغال ۵ درصدی هتل‌های فارس/ لزوم ۲ نرخه بودن هتل‌ها

رئیس جامعه هتلداران فارس با اعمال محدودیت‌های هوشمند کرونایی در بخش ترددها، اکنون سطح اشغال هتل‌های استان به ۵ درصد رسیده است.

حسن سیادتان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تاکید براینکه شیوع بیماری کووید۱۹ منجر به وارد شدن خسارت‌های سنگینی به صنعت گردشگری خصوصا در زمینه اماکن اقامتی و به‌ویژه هتل‌ها شده است، گفت: بعد از شیوع این بیماری، پذیرش میهمان خارجی در هتل‌های فارس صفر شده است.

او خواستار لغو یکسان سازی نرخ هتل‌ها و دو نرخه شدن پذیرش در هتل‌ها به ریال و دلار شد و گفت: در شرایط فعلی تک نرخه بودن، ظلم به هتل‌هاست.

رئیس جامعه هتلداران فارس تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی برای پساکرونا و پذیرش خارجی‌ها به دو نرخ، برنامه‌ریزی کند.

سیادتان همچنین با بیان اینکه۶۰ درصد از هتل‌های فارس فعال است، گفت: تعدیل نیرو در مجموعه هتل‌های استان بسیار کم بوده، چون نیروهای تخصصی در حرفه هتلداری اندک است و امکان استخدام دوباره زمان‌بر خواهد بود.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس با بیان اینکه، نیروهای مورد نیاز صنعت هتلداری، افرادی آموزش دیده و دارای مهارت و تخصص در این رشته هستند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون با وجود مصائب فراوان، هتلداران در فارس تلاش خود را صرف حفظ نیروی انسانی و جلوگیری از تعطیلی کامل این حرفه کرده‌اند.

سیادتان ابراز امیدواری کرد که با اندیشیدن تدابیری برای دوران پساکرونا، زمینه را برای فعال شدن صنعت گردشگری و بازگشت فعالان این حوزه به دوران پویایی اندیشیده و اجرایی شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *