کتابخانه گردشگری

افتتاح کتابخانه گردشگری و تهران‌پژوهی در موزه رضا عباسی

کتابخانه گردشگری و مرکز تهران‌پژوهی همزمان با هفته پژوهش در موزه رضا عباسی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، در این دو بخش حدود ۳۰۰ عنوان کتاب با موضوعات تاریخ‌ هنر، میراث ‌طبیعی و فرهنگی، مردم‌شناسی، تهرانگردی، بازاریابی ‌گردشگری، طبیعتگردی و پژوهش‌ تاریخ تهران گردآوری شده است.

پرهام جانفشان ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران ـ در افتتاح این بخش‌ها در موزه رضا عباسی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت محدود و بدون حضور مهمان برگزار شد، گفت: منابع‌ علمی‌ مستند و به‌روز، سنگ بنای احیا و صیانت از داشته‌های فرهنگی و تاریخی و همچنین توسعه‌ پایدار گردشگری است.

او با اشاره به جای خالی منابع میراث‌ فرهنگی و گردشگری استان ‌تهران در میان منابع علمی و تخصصی گردآوری‌شده، افزود: کتابخانه تخصصی تهران در موزه رضا عباسی در همین راستا راه‌اندازی شد. این دو مرکز بخشی از نیاز پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های پژوهش‌ هنر، گردشگری، معماری و میراث ‌فرهنگی را به منابع علمی و مستند تامین می‌کند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اظهار کرد: قطعا منابع علمی و تخصصی با موضوع تهران‌پژوهی و گردشگری محدود به این تعداد کتاب نخواهد بود و توسعه منابع‌ علمی این بخش از کتابخانه و ایجاد یک کتابخانه مستقل خارج از فضای موزه برای دسترسی بیشتر علاقه‌مندان از اهدافی است که در سال ۱۴۰۰ به‌دنبال آن خواهیم بود.

جانفشان گفت: پس از رفع محدودیت‌ها از سوی ستاد ملی کرونا، علاقه‌مندان با مراجعه به موزه رضا عباسی در ساعات کاری موزه می‌توانند از منابع این کتابخانه استفاده کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *