صنایع+دستی

صنایع دستی ایران از منظر تنوع رتبه نخست دنیا را دارد

تنوع صنایع دستی ایران بالغ بر 299 مورد و کشورمان رتبه نخست دنیا را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا، علی اکبرعبدالملکی (رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران) گفت: صنایع دستی یکی از عوامل پیوند دهنده میان فرهنگ، اقتصاد و هنر می باشد و بی توجهی به این بخش و نبود سیاست های حمایتی از آن پیامدهای منفی زیادی از جمله؛ کم رونق شدن کیفیت آثار هنری، عدم ثبات شغلی، رکود بازار و از دست رفتن جایگاه هنر در اقتصاد کشور را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران از پیشنهاد این کمیسیون به معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر نامگذاری هر روز تقویم خورشیدی به نام یکی از صنایع دستی خبر داد و گفت: نام گذاری هر روز از تقویم به نام یکی از صنایع دستی کشور ضمن ارج گذاشتن به هنر ایرانی موجب رونق و معرفی صنایع دستی تمامی شهرستان ها و همچنین امکان تبادل فرهنگی بین استان ها می شود و مهم تر از همه رقابتی سالم بین صنایع دستی سراسر کشور شکل می‌گیرد.

وی افزود: در تقویم روزهایی داریم که نام برخی شهرها به ثبت رسیده و بر اساس طرح «روز شمار صنایع دستی» قصد داریم در همان روز صنایع دستی خاص همان شهر را معرفی کنیم.

عبدالملکی در پایان تصریح کرد: صنایع دستی می تواند زمینه ساز معرفی بهتر فرهنگ و هنر کشور نزد سایر ملل باشد و از سوی دیگر نوعی فعالیت مولد اقتصادی در توسعه صنعت گردشگری و رشد منابع درآمدی پایدار قلمداد شود.

منبع:ایلنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *