گردشگری

رییس کل دادگستری تهران: مدیون گردشگری هستیم

رییس کل دادگستری استان تهران با بیان این که باید قوانین گردشگری رعایت شود تا مردم دیگر کشورها بدانند، گردشگری ما رو به روال است، گفت: ما مدیون گردشگری هستیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدجواد حشمتی مهذب روز سه شنبه در آیین گشایش شعبه ۲۶۳۴ شورای حل اختلاف تهران که مختص انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران است، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: شورای حل اختلاف توانسته وظیفه صلح و سازش برعهده بگیرد.

وی افزود: شورای حل اختلاف پیش از انقلاب نیز وجود داشت اما با وقوع انقلاب اسلامی توانست قدرت زیادی پیدا کند و بسیاری از پرونده ها را به سمت صلح و سازش سوق دهد. بر این اساس قوه قضاییه بهره‌ های زیادی از شورای حل اختلاف برده ست.

رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه حل و فصل پرونده ها را باید به مردم سپرد گفت: شورای حل اختلاف با کمترین هزینه و کمترین زمان و تشریفات آیین دادرسی توانسته است بسیاری از پرونده‌ها را به سرانجام صلح و سازش برساند و ما وظیفه داریم شورای حل اختلاف را گسترش دهیم.

حشمتی تخصصی کردن شوراهای حل اختلاف را ضروری ارزیابی کرد و گفت برای همه صنوف شورای حل اختلاف تخصصی ضرورت دارد.

وی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به گستردگی صنعت گردشگری گفت: ما مدیون گردشگری هستیم بسیاری از کشورها از این صنعت روزگار می گذرانند و منبع اصلی درآمد آنهاست اما ما با فروش نفت کشور را می چرخانیم.
رییس کل دادگستری تهران از ایجاد مجتمع حل اختلاف در حوزه گردشگری استقبال کرد و گفت: محلی برای این کار پیش‌بینی می‌شود تا روند حل اختلافات در شورای حل اختلاف تخصصی پیش رود.

حشمتی همچنین در خصوص پیشنهاد تشکیل دادگستری و شعبه ویژه گردشگری اظهار علاقه کرد و گفت: آمادگی ایجاد شعبه دادگستری برای حوزه گردشگری را داریم.

وی با اشاره به اینکه قانون در کشور ما مهجور واقع شده است گفت: قانون باید ارزشمند شناخته شود اگر این محقق شود، بسیاری از گرفتاری های ما در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری رفع می شود چون بسیاری از مشکلات به دلیل عدم رعایت قانون است.
وی افزود: با رعایت قانون در حوزه گردشگری به جهان ثابت می‌کنیم که گردشگری ما روی روال است و این سبب پذیرش گردشگری ایران در جهان می شود.

نیازمند بکارگیری افراد متخصص از اصناف، در حل پرونده های قضایی هستیم

همچنین غلامرضا مهدوی رئیس شوراهای حل اختلاف دادگستری گفت: هیچ پرونده ارجاعی به شعبات صنفی، برگشت نخورده و همه آن‌ها به صلح و سازش ختم شده است همچنین اکنون حدود ۵۰ شعبه صلح و سازش و حل اختلاف در دادسراهای تهران دایر کرده ایم که نتیجه این امر کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی است.

مهدوی با بیان این که بیشتر مشاغل کشور در گروه مشاغل آزاد قرار می گیرند، گفت: وجود اصناف تخصصی برای بیشتر مشاغل این امکان را میسر می کند که افرادی از جنس خودشان به حل اختلاف بپردازند.

رئیس شوراهای حل اختلاف دادگستری استان تهران اظهار داشت: درصدد هستیم شعبات صلح و سازش را به مجتمع‌های رسمی حل اختلاف تبدیل کنیم و اکنون اصنافی نظیر پزشکان و اصحاب رسانه دارای مجتمع‌های ویژه حل اختلاف هستند که اعضای آن‌ها را اشخاص خبره اصناف مزبور تشکیل می‌دهند.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *