آنتالیا

معرفی ۵ جاذبه گردشگری ارزان قیمت آنتالیا

امکان ندارد در فهرست بهترین شهرهای ترکیه نامی از آنتالیا نباشد. این شهر ساحلی زیبا با منظره دریای مدیترانه، نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.باید تاکید کرد که انجام هر گونه سفری منوط به صدور مجوز ستاد ملی مبارزه با کروناست.

آنتالیا شهری پر جنب و جوش با چندین هتل، رستوران، کوهستان‌های سرسبز و جاذبه‌های تاریخی، خود به تنهایی یک هدف عالی برای گردش چند روزه است.

دو یار قدیمی شهر، دروازه هادریان (Hadrian Kapısı)، برج ساعت و چندین خیابان مدرن و مکان‌های دیگر می‌تواند چندین روز شما را مشغول نگه دارد. ولی ما در این متن قصد داریم تا شما را با پنج جاذبه مهم گردشگری آنتالیا آشنا کنیم تا در سفر به این شهر زیبا از این اماکن مهم گردشگری دیدن نمایید.

موزه باستانی آنتالیا

این موزه زیبا  ۱۳ سالن نمایش مربوط به دوران باستانی دارد. موزه باستانی آنتالیا محل نگهداری گنجینه و تاریخ کشور ترکیه است. این موزه در سال ۱۹۲۲ توسط معلمی به نام سلیمان فیکری ارتن افتتاح شده است. موزه باستانی آنتالیا در زمینی به مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع بنا گردیده است و همه ساله گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند.

موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستانی آنتالیا از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد که بهتر است از آن بازدید کنید. همچنین این موزه دارای قسمتی مخصوص شامل گالری و نقاشی های زیبا، و آشنایی با تاریخ برای کودکان است.

دروازه هادرین و مسجد یولی مناره

روازه ی هادرین یکی دیگر از جاذبه های شهر آنتالیا است و یکی از ورودی های اصلی Kaleici محسوب می شود. معماری و کنده کاری های این دروازه در کنار قدمت تاریخی آن که به ۱۳۰ سال بعد از میلاد مسیح باز می گردد، از این دروازه، یک جاذبه ی تاریخی ساخته است.

آنتالیا - دروازه هادریان - ترکیه

اما مناره ی Yivli نیز نباید در بازدید از آنتالیا فراموش شود، این مناره که به گفته ی برخی از افراد، مشهورترین نماد شهر آنتالیا محسوب می شود، به دستور سلطان علاالدین ساخته شده است. این مناره، نمونه ای زیبا از معماری دوران سلجوقی است.

اولد تاون یا شهر قدیمی

شهر قدیمی آنتالیا یکی دیگر از نقاطی است که نباید دیدن آن را از دست دهید. این منطقه که به داشتن خانه هایی با سقف هایی قرمز رنگ مشهور است، یکی از زیباترین نقاط این منطقه حساب می شود. این منطقه دارای هتل های بوتیک، مغازه های فروش سوغاتی، و انواع گالری های هنری و رستوران ها است.

میدان اصلی ( Kale Kapisi) نیز دروازه بزرگ و برج ساعت را در خود جای داده است. همچنین مسجد Tekeli Mehmet Pasa نیز قطعا ارزش بازدید را دارد و نباید آن را از دست داد.

این شهر قدیمی یکی از دیدنی ترین شهرها بوده و زیبایی آن برای عکاسان جذابیت زیادی دارد. موقعیت این شهر قدیمی در جاده آتاتورک می باشد.

باغ وحش آنتالیا

شاید بسیاری از دوستداران سفر به آنتالیا اطلاع نداشته باشند که این شهر دارای یک باغ وحش زیباست. با توجه به اینکه اکثر مسافران ایرانی، اوقات خود را در هتل آنتالیا سپری می کنند، بد نیست بدانند که باغ وحش این شهر نیز مسافران و گردشگران اروپایی زیادی را به خود جذب می کند.

این باغ وحش یکی از جاذبه های دیدنی است و در آن از دیدن حیوانات متنوع و زیبای آن لذت ببرید. باغ وحش آنتالیا از دیدنی ترین جاذبه های این شهر می باشد.

سرزمین شن

سرزمین شن یا Sandland آنتالیا محلی است پر از مجسمه های شنی زیبا و نمایشگاهی عظیم از شن های طرح دار زیبا که شخصیت ها و نماد های مختلفی توسط آن ساخته شده است.

نام دیگر این مکان، موزه ی شن و مجسمه آنتالیا است که می توانید از آن دیدن کنید و همه ساله گردشگران زیادی را جذب خود می کند. این مجموعه در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع ساخته شده است.

سرزمین شن _ آنتالیا _ ترکیه

سرزمین شنی یا همان سندلند با مجسمه های شنی توانسته مورد توجه گردشگران زیادی قرار بگیرد و این مجموعه یکی از پربازدیدترین اماکن گردشگری آنتالیا به حساب می آید.

منبع:ایسنا

 

مقالات مرتبط :

10 هتل برتر و لوکس در شهر ساحلی آنتالیا

دیدنی های آنتالیا ،شهر ساحلی ترکیه

جاذبه های گردشگری شهر ساحلی آلانیا در ترکیه

آشنایی با خیابان‌های دو شهر محبوب استانبول و آنتالیا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *