کهگیلویه و بویراحمد

ورود از خوزستان به کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل قرمز شدن وضعیت کرونایی در برخی شهرهای خوزستان، از امروز ورود از این استان به استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است.

حسین کلانتری روز شنبه ۲۵ بهمن ماه در نشست استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یاسوج افزود: از مدت ها قبل هشدار داده بودیم که اگر نتوانیم رنگ های کرونایی را به سمت بی خطر کاهش دهیم ، احتمال افزایش دوباره و تغییر رنگ هشدارآمیز را خواهیم داشت.
وی اظهارکرد: با توجه به قرمز شدن وضعیت بسیاری از شهرهای خوزستان ورود از این استان به کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است، نیروی انتظامی از امروز تیم های خود را در مبادی ورودی استان از خوزستان مستیر و با شدت منا ورود را اعمال کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سایر ورودی های استان هم محدودیت ها اعمال می شود و ورود خودرو از استان های دیگر منوط به داشتن تست رپید تست خواهد بود که در صورت امکان در ورودی ها گرفته خواهد شد.
کلانتری تصریح کرد: ترددهای شبانه ( از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ) هم در همه مناطق و شهرهای استان ممنوع خواهد بود و نیروی انتظامی موظف به اعمال قانون خواهد بود.
وی ادامه داد: با توجه به ارتباطات مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد با استان خوزستان از مردم استان می خواهیم که سفرهای سردسیر، گرمسیر را کنار بگذارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک درصد سهمیه واکسن کشور به استان تعلق گرفت و در حال حاضر برای وضعیت اورژانسی و اضطراری است، عنوان کرد: از ۱۰۰ واکسن سهمیه استان ۸۰ مورد آن تزریق شد و هیچ‌گونه عوارض جانبی هم نداشته است.
کلانتری با بیان اینکه، جهت اطلاع مردم عزیز استان حتی یک عدد واکسن خارج از شبکه دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع و یا تزریق نخواهیم داشت، تاکید کرد: واکسن ها سهیمه هستند و از طریق مرکز کشور در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرند.
وی اظهارکرد: شرایط نگهداری واکسن در دمای منفی ۲۰درجه سانتی گراد و بیش از مدت دو ساعت خارج از این دما عملا غیرقابل مصرف است و تزریق آنها با توجه به گروه بندی هایی که انجام شده در ستاد ملی مقابل با کرونا، انجام می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تحویل گرفتن و نگهداری هر واکسن پروسه خاص خود را دارد و هر واکسن یک شناسه و یا کد مخصوص ۲۰ رقمی دارد و مشخص است که هر واکسن به چه شخصی با چه کد ملی تزریق شده است.
کلانتری با اشاره به شرایط برگشت سه شهرستان استان به وضعیت بدتر کرونایی گفت: در شرایطی که به سال نو نزدیک می شویم باید وضعیت به سمت عادی و فعالیت همه گروه ها پیش می رفت اما به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، تجمعات در عروسی ها، عزا و دورهمی‌ها سبب افزایش شیوع این بیماری، مبتلایان و تغییر وضعیت شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه وگچساران از وضعیت قبلی خارج و به وضعیت بدتری رسیده است و اگر ادامه داشته باشد شرایط شکننده و سخت تر خواهد شد و محدودیت های بیشتری اعمال می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با وجود اینکه کرونا تمام نشده و خطرناکتر، پیشرفته و جهش یافته تر شده اما متاسفانه رعایت پروتکل ها از ۹۲ به ۸۰ درصد و حدود ۱۲ درصدی کاهش یافته است.
کلانتری تاکید کرد: طبق مصوبه استانی ستاد مقابله با کرونا هرگونه تجمعات عزا و عروسی حداکثر با ۵۰ نفر آن هم با شرایط رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باشد و در غیر این صورت نیروی انتظامی مقابله خواهد کرد.
وی به افزایش بخش بیماریابی سرپایی در قالب طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و افزود: ما این خطر را حس کردیم و نگرانیم که دوباره وارد پیک کرونایی دیگری شویم و بر همین اساس تکالیفی برای گروه های مختلف تعیین خواهد شد.
استاندار تاکید کرد: آنهایی که مراسمات عروسی و عزا برپا می کنند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند مردم را دعوت به مرگ می کنند، باید با آنها برخورد شود.
استاندار با توجه به وضعیت قرمز در برخی از شهرستان های خوزستان به ممنوع بودن تردد خودروهای خوزستان به استان از امروز تاکید کرد و گفت: تردد خودروها در شهرهای استان از ۲۱ شب تا ۴ بامداد ممنوع است.
کلانتری با تذکر به تبلیغات زود هنگام انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت گفت: با تجمعات و دورهمی ها در این خصوص، بر شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ها افزوده شده است و باید برخورد شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تمام مکان ها و باغات گردشگری بدون مجوز تعطیل و آنهایی هم که مجوز گرفته اند و رعایت نمی کنند مجوز آنها لغو شود.
وی از همه صنوف، گروه های مختلف، دستگاه های اجرایی استان به خصوص مردم عزیز استان خواست تا بیش از گذشته پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن را رعایت کنند.
به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صدا و سیما و رسانه مختلف استان بیش از پیش نسبت به وضعیت شیوع کرونا، خطر و آسیب پذیری و سرعت انتقال آن آگاهی بخشی کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *