خراسان شمالی

ورود به خراسان شمالی منوط به داشتن مدرک رزرو مرکز اقامتی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: مسافران در عید نوروز می توانند به خراسان شمالی سفر داشته باشند.

حبیب الله یزدان پناه در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرده اند که خراسان شمالی در وضعیت شکننده ای قرار دارد و آیا پذیرش مسافران به استان در ایام نوروز خطرساز نیست؟ اظهارکرد: ستاد کرونا مصوبه ای را به تصویب رسانده که فقط مسافرانی می توانند سفر را انجام دهند که از قبل در یکی از مراکز اقامتی امر رزرو را انجام داده باشند.

وی افزود: به هنگام ورود مسافران به شهرها نیز مدرکی مبنی بر اینکه مسافر در یکی از مراکز اقامتی، مکانی را رزرو کرده باشد، درخواست می شود و در غیراین صورت اجازه ورود مسافر به داخل شهر داده نمی شود.

یزدان پناه ادامه داد: پذیرش مسافر در اقامت گاه های بوم گردی نیز منوط به آن است که اقامت گاه ها به سامانه مربوطه متصل و رزرو مسافر ثبت شده باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن یکی دیگر از راه هایی که مسافران به داخل شهرها اجازه ورود داده می شود آن است که در یکی از تورهای مجاز گردشگری ثبت نام کرده باشد و با تور که تعداد آن ها محدود است، مسافرت را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اجازه اتراق مسافران در پارک، بوستان و مکان های باز و منازل اجاره ای داده نمی شود.

این مقام مسئول گفت: ۲۱ مرکز اقامتی در خراسان شمالی آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است.

به گفته وی در این استان ۴۰ اقامت گاه بوم گردی وجود دارد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *