بزرگترین اشتباهات در تحویل دادن اتاقهای هتل
عدم توجه به نوع امکانات و شرایط موجود در اتاق ها و اطلاع نداشتن از بسیاری قوانین موجود در هتل ها همگی باعث می شوند تا مشکلات و حتی خسارت های مالی را برای مسافر به همراه داشته باشد.به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، رزرو هتل یکی از مهمترین و اصلی ترین کارها در اغلب سفرهای داخلی و خارجی میباشد که ارتباط مستقیم با میزان کیفیت سفر دارد. عدم توجه به نوع امکانات و شرایط موجود در اتاقها و اطلاع نداشتن از بسیاری قوانین موجود در هتلها همگی باعث میشوند تا مشکلات و حتی خسارتهای مالی را برای مسافر به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، اغلب مسافران در زمان تحویل دادن اتاقهای هتل اشتباهات بزرگی را مرتکب میشوند که چیزی جز ضرر و زیان را به همراه نخواهد داشت.
عدم توجه به صورتحساب هتل
از دیگر مواردی که در بسیاری از مواقع مسافران به آن توجه دارند، صورتحسابهایی میباشد که در زمان تحویل دادن اتاق به آنها ارائه میشود. به عنوان مثال فرض کنید یک هتل در کیش را رزرو کرده باشید که دارای استخر و جکوزی و مجموعههای آبی مختلف بوده و هزینه آن مطابق با تعرفه هتل محاسبه میشود. در این شرایط در زمان تحویل دادن اتاق هتل به شما صورتحسابی ارائه میشود که هزینه میزان استفاده از استخر نیز لحاظ خواهد شد و مبلغی مازاد بر قیمت رزرو هتل به شمار میرود. اما عدم توجه به این صورتحسابها در بسیاری از مواقع باعث میشود تا اشتباهاتی در آنها وجود داشته باشد و شما هزینه استخر و موارد مشابه که از آن استفاده نکرده اید را پرداخت نمایید.
تحویل دادن اتاق هتل در زمان مناسب
بر اساس قوانین ارائه شده برای هتلها، زمان تحویل گرفتن (check in) و تحویل دادن یا تخلیه اتاق (check out) از قبل مشخص بوده و در فرایند رزرو نیز نمایش داده میشود. تحویل گرفتن و تحویل دادن اتاق در خارج از این بازه زمانی به منزله پرداخت هزینه بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، اغلب هتلها ساعت ۱۲ را برای تحویل گرفتن و ساعت ۱۴ را برای تحویل دادن یا تخلیه اتاق در نظر میگیرند. توجه داشته باشید که مسافرانی که به دلایل مختلف اتاق را بعد از ساعت مقرر تحویل میدهند، نصف هزینه اقامت یک روزه را در زمان تخلیه اتاق پرداخت نمایند.
جا گذاشتن وسایل شخصی
یکی از اشتباهات بسیار رایجی که در هتلها رخ میدهد، جا گذاشتن وسایل شخصی، فلش مموری، کلیدها و کارتهای بانکی و غیره میباشد. برای جلوگیری از رخ دادن این مشکل، ابتدا باید چک لیست از وسایل شخصی داشته باشید و در زمان تحویل دادن اتاق به آن توجه کنید. علاوه براین، در بسیاری از مواقع به دلیل عجله زیاد این مشکل پیش میآید، پس برنامه ریزی کنید و در زمان مناسب و بدون عجله اتاق را تحویل دهید.
در زمان تحویل دادن اتاق، کارت شناسایی مسافر پس از تسویه ارائه میشود. عجله داشتن مسافران در بسیاری از مواقع باعث میشود تا این مدارک روی کانتر پذیرش هتل فراموش شوند و مشکلات زیادی را در فرودگاه و ایستگاه راه آهن برای مسافر به وجود خواهد آورد.
استفاده از تاکسی هتل
اگر هزینههای سفر برایتان اهمیت زیادی دارد و قصد دارید با برنامه ریزی تا حد امکان صرفه جویی داشته باشید، بهتر است از تاکسی هتل استفاده نکنید. این تاکسیها در اغلب مواقع قیمتهای بیشتری نسبت به تاکسیهای بیرون از هتل دارند.
منبع:خبرگزاری مهر
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.