سفر

تدوین شیوه نامه سفر و نظارت بر هتل ها در نوروز تا ۱۵ اسفند

فرمانده استانی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان باید تا ۱۵ اسفندماه جاری شیوه نامه سفر و نظارت بر هتل ها و مهمانپذیرهای ایلام را تدوین کند و  در اختیار قرارگاه مقابله با کرونا استان قرار دهد.

“معروف بسطامی” در هجدهمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا اظهار کرد: سه گروه در این ایام وارد استان می شوند که اولین گروه خانواده هایی هستند که در قالب ثبت نام در سامانه در قالب تورها  مسافرت می کنند و مکان و نحوه سفر آنها بر اساس پروتکل های بهداشتی مشخص و قابل کنترل است و دومین گروه افرادی هستند که با خودروی شخصی یا هواپیما در سامانه سفر ثبت نام کرده و مانند گروه اول و مکان اسکان آنها نیز به طور مشخص کنترل می شوند.

وی با بیان اینکه گروه سوم افرادی هستند که بدون برنامه سفر کرده و کنترل نمی شوند و شناختی از آنها نداریم ،تصریح کرد:  چند شهرستان  ایلام در ایام نوروز مهمانپذیر هستند و مسافران آنها بدون برنامه ریزی وارد استان می شوند و نیروی انتظامی، راهور، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران باید دقیق تر و هوشمندانه تر در ساماندهی چنین سفرهایی اقدام کنند.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا تاکید کرد: با توجه به وضعیت برخی از شهرستان ها پلیس راه نیز باید نیروهای خود را برای نظارت بر تردد خودروها متناسب با شرایط استان در مسیرهای ورودی و خروجی و حمل و نقل جاده ای و نیز گروه های خود را برای نظارت بر تردد کامیون ها مستقر و پایانه های مسافربری باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند.

بسطامی مهمانسراهای اداری را نیز تعطیل اعلام کرد و گفت: مهمانسراهای اداری هیچ مسافری نمی پذیرند مگر اینکه فرد دارای ماموریت بوده و اسکان آنها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهد بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ایلام تاکید کرد: پنجشنبه و جمعه آخر سال باید به شدت کنترل و مسیر آرامستان های ایلام و صالح آباد و تفرجگاه ها نیز در شرایط نارنجی و قرمز مسدود شوند  اما در مناطق آبی و زد با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفط فاصله گذاری امکانپذیر است.

بسطامی ادامه داد:  برگزاری هر نوع نمایشگاه از جمله صنایع دستی را ممنوع است و امامزاده ها و اماکن متبرکه در این ایام تعطیل بوده و ورود مسافران به این زیارتگاه ها ممنوع و جلوگیری می شود.

وی از ممنوعیت چادر زدن بهصورت گروهی در طبیعت خبر داد و تاکید کرد:  همه دستگاه ها از ظرفیت خود برای مقابله با کرونا استفاده کنند و مسوولیت تنها بر دوش دانشگاه علوم پزشکی نباشد و تیم‌های نظارتی ستاد خدمات سفر استان بر عملکرد تاسیسات گردشگری مبنی بر رعایت اصول بهداشتی نظارت داشته و در صورت مشاهده عملکرد نامناسب اقدام به تعطیلی واحد مورد نظر خواهد کرد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *