همدان

شناسایی سدهای با پتانسل گردشگری در همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به بارش ۲۵ میلیمتری باران در پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، گفت: با ورود سامانه بارشی به استان همدان در روزهای پنجشنبه و جمعه به طور متوسط ۲۵ میلیمتر بارش در استان رخ داد که بیشترین میزان بارش با ۱۰۱ میلیمتر، در ایستگاه رسول آباد بوده است.

منصور ستوده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای سال آبی ۲۵۴ میلیمتر بارش در استان همدان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: میزان بارش در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۵ درصدی و نسبت به بلندمدت ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۳.۷ میلیون مترمکعب آب در سد اکباتان وجود دارد، تصریح کرد: ۴۱ درصد از حجم سد اکباتان پر است که در حال حاضر ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه برای مصرف شرب همدان برداشت می‌شود.

ستوده افزود: در حال حاضر سد آبشینه دارای ۴.۱ میلیون مترمکعب آب دارد که ۸۲ درصد حجم این سد را شامل می‌شود و برای مصارف آب شرب همدان در تابستان درنظر گرفته شده است.

ستوده با بیان اینکه سدکلان ملایر ۴۴ میلیون مترمکعب آب دارد که معادل ۹۷ درصد حجم این سد است، اظهار کرد: سد سرابی تویسرکان ۵.۹ میلیون مترمکعب آب دارد که ۶۵ درصد حجم این سد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان سد شنجور رزن هشت دهم میلیون مترمکعب آب دارد که ۱۵ درصد حجم این سد است، یادآور شد: سد شیرین‌سو دارای سه میلیون مترمکعب آب است که ۷۱ درصد حجم این سد را شامل می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت نیرو و گردشگری درزمینه گردشگری سدها، خاطرنشان کرد: براساس این تفاهم نامه وزارت نیرو به استان ها اجازه داده است تا در سدها موضوع گردشگری را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه سدهایی که قابلیت گردشگری دارد احصاء و مصوب شده است، ادامه داد: سد اکباتان، سد کلان ملایر، سد نعمت آباد، شنجور رزن و شیرین‌سو به عنوان سدهایی که پتانسیل گردشگری دارند، شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان در پایان با تأکید براینکه فراخوان جذب سرمایه‌گذار داده شده است، تصریح کرد: برای سد شیرین‌سو و اکباتان سرمایه‌گذار مشخص و قطعی شده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *