یونسکو

دفتر یونسکو آورده‌ای برای همدان ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: در جلسه تخصصی که با حضور اعضای کمیسیون و کارشناسان تشکیل شد اعضا معتقد بودند دفتر منطقه‌ای یونسکو آورده‌ی ملموسی برای همدان ندارد.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر قرار باشد یونسکو هر جا دفتر می‌زند آنجا را ثبت جهانی کند با ضوابطش سازگار نیست و اگر اینطور بود خیلی از شهرها زودتر از ما دفترشان را در آنجا مستقر می‌کردند.

وی با بیان اینکه تنها آورده دفتر منطقه‌ای یونسکو برای همدان این است که یونسکو برخی از آثار تاریخی همدان را ثبت جهانی کند، افزود: ثبت جهانی فرایندی دارد که قطعا این فرایند هیچ ربطی به احداث یا عدم احداث دفتر آن در همدان نخواهد داشت.

صفری‌افلاکی با اشاره به اینکه تاسیس دفتر یونسکو در همدان صرفا نمایش است که آورده اقتصادی و تبلیغاتی ندارد، تصریح کرد: حتی ممکن است این دفتر آسیب‌های سیاسی و فرهنگی هم داشته باشد چرا که یونسکو به خاطر تهیه سند ۲۰۳۰ و توصیه‌هایی بر خلاف موازین دینی در کشور ما خوشنام نیست و ما هم نمی‌خواهیم این تابلو را به رسمیت بشناسیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه بنده شخصا از تاسیس دفتر یونسکو در همدان دفاع کردم و جمع مخالف این موضوع بود، مطرح کرد: شورای شهر از ایجاد ظرفیت گردشگری در شهر استفاده کرده و در این راستا با میراث فرهنگی همکاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، بیستم شهریورماه سال ۱۳۹۸ حمید بادامی‌نجات؛ نایب رئیس وقت شورای شهر همدان در گفت‌وگو با ایسنا، از ارسال پیشنهاد تاسیس دفتر منطقه‌ای غرب کشور کمیسیون ملی یونسکو در شهر همدان خبر داده بود. سوم شهریور ماه سال گذشته نیز کامران گردان؛ رئیس وقت شورای اسلامی شهر همدان از مستقر شدن این دفتر در همدان خبر داد.

به گفته وی، پیرو صحبت‌های قبل مبنی بر آمدن دفتر یونسکو به همدان می‌بایست مکانی برای آن در نظر گرفته می‌شد که خانه تاریخی پوستی‌زاده یکی از انتخاب‌ها برای این دفتر بود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *