خراسان رضوی

تصویب راه‌اندازی ۵ اقامتگاه سنتی در خراسان رضوی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در هفتمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی استان با راه‌اندازی پنج اقامتگاه سنتی در خراسان رضوی موافقت شد.

یوسف بیدخوری با اعلام این خبر اظهار کرد: با راه‌اندازی یک اقامتگاه سنتی در روستای رباط‌سنگ شهرستان تربت‌حیدریه، یک اقامتگاه در روستای اخلمد شهرستان چناران، یک اقامتگاه سنتی در درگز و دو اقامتگاه سنتی در شهر مشهد موافقت شده است.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، وی افزود: اقامتگاه‌ سنتی روستای رباط‌سنگ شهرستان تربت‌حیدریه با ۲۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع، اقامتگاه سنتی روستای اخلمد شهرستان چناران نیز با زیربنای ۲۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با ۴ اتاق و ۵ کلبه چوبی و اقامتگاه‌ سنتی شهر درگز نیز در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۵۰ مترمربع راه‌اندازی خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در خصوص دو اقامتگاه سنتی در شهر مشهد خاطرنشان کرد: یک اقامتگاه سنتی در خیابان آخوند خراسانی با زیربنای ۴۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع و یک اقامتگاه سنتی دیگر در خیابان شیرازی با زیربنای ۵۳۴ مترمربع در زمینی به مساحت ۶۶۸ مترمربع راه‌اندازی خواهد شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *