گردشگری

برخورد قانونی با تورهای گردشگری بدون مجوز در آستارا

 سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا سفرهای دسته جمعی در قالب تورهای گردشگری را مغایر با مصوبات ستاد کرونا دانست و گفت: هرگونه سفر دسته جمعی غیرمجاز شناسایی و باآنها برخورد قانونی خواهد شد.

مجتبی آب روشن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سفرهای بدون ضابطه را مخل امنیت و آسایش مردم و باعث تخریب گردشگاه ها دانست و گفت: بعد از عادی شدن شرایط کرونایی، تورهای گردشگری باید از آژانس های مسافرتی وگردشگری مجوز اخذ کنند و مدیران آنها نیز کارت شناسایی معتبر داشته باشند.

وی تاکید کرد که مردم باید شرایط همه گیری در استان گیلان و شهرستان آستارا را درک کرده و از انجام مسافرت های دورهمی خودداری کنند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی آستارا گفت: نظارت بر اماکن تفریحی و گردشگری در این ایام با توجه به تعطیلات عید فطر تشدید خواهد شد و توصیه می شود مسافران و گردشگران از دورهمی دسته جمعی در این اماکن خودداری کنند.

آب‌روشن اجرای تورهای ضابطه‌مند را از سیاست های گردشگری دانست و افزود: شهرستان آستارا همواره میزبان خوبی برای گردشگران بوده است که پس از عادی شدن شرایط همه گیری کرونا فضا برای پذیرایی از مسافران و گردشگران به روال عادی بازخواهد گشت.

وی ادامه داد: چهار دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در بازارچه، خیابان معلم و نزدیک گمرک آستارا دایر است و بعد از عادی شدن شرایط کرونایی، تورها باید با مجوز و هماهنگی این دفترها به فعالیت های گردشگری خود اقدام کنند.

شیوع ویروس کرونا در جهان علاوه بر خسارت جانی و مالی، با تعطیلی گردشگاه ها و اماکن اقامتی به صنعت گردشگری نیز ضربه زده است و بهترین راهکار مقابله با این ویروس، خودداری از سفرهای غیرضروری و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و مناطق گردشگرپذیر طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

بیش از ۱۰۰ هتل، هتل آپارتمان، مهمانسرا، دفترهای خدمات مسافرتی و گردشگری، بوم گردی، بین راهی و خانه مسافر دارای مجوز در این شهرستان فعال است.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *