قم

خانه مسافرهای قم ساماندهی می‌شود

سرپرست اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی قم؛ با بیان اینکه باید خانه‌مسافرهای قم ساماندهی شوند، گفت: مشکلات خانه‌مسافرها با سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی همچون مرکز بهداشت، سازمان آتش‌نشانی و اماکن نیروی انتظامی استان باید تا حصول نتیجه پیگیری شود.

به ‌گزارش پنجشنبه شب از روابط ‌عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی قم، علیرضا ارجمندی در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام جواد عرب بافرانی رئیس انجمن صنفی خانه‌مسافرهای قم برگزار شد، گفت: موانع و مشکلات واحدهای اقامتی و خانه‌مسافرهای استان قم برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: در صنعت گردشگری، «خانه‌مسافر» واحدهای موقتی هستند که در ایام پیک مسافر در کنار مرکزهای اقامتی رسمی مانند هتل و مهمانپذیرها فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی قم بیان کرد: خانه مسافرها به مرور زمان، فعالیت دایم پیدا کردند و وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قانونی بودن آن را پذیرفت.

وی ایجاد و گسترش خانه‌مسافر را بر اساس تقاضای موجود عنوان و بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد سودجو؛ بدون اخذ مجوز، به پذیرش مسافر اقدام می‌کنند که به دلیل عدم امکان نظارت، با مشکلات امنیتی، اخلاقی و بهداشتی در این واحدهای غیرمجاز مواجه هستیم.

 

ابطال یک موافقت اصولی تاسیس مجتمع‌ گردشگری

بر اساس این گزارش، سرپرست اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قم؛ در جلسه تبصره ماده ۳۳ که با حضور عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و محمدابراهیم نجابت مدیر امور اراضی قم برگزار شد، از ابطال یک موافقت اصولی تاسیس مجتمع ‌گردشگری در قم خبر داد.

ارجمندی اضافه کرد: این موافقت اصولی در سال ۱۳۸۳ صادر شده بود که به دلیل اینکه تاکنون اقدام اجرایی برای احداث آن صورت نگرفته بود، ابطال شد.

وی همچنین در این جلسه که پیرامون طرح‌های غیرکشاورزی انجام شد، خاطرنشان کرد: زمین این طرح یک هکتار و متعلق به امور اراضی بود.

وی گفت: موافقت اصولی صادر شده برای ایجاد تاسیسات گردشگری، دارای مهلت معین است که این مهلت نیز قابل تمدید است و اگر از سوی سرمایه‌گذار اقداماتی انجام نشود، پس از صدور اخطار، موافقت اصولی ابطال می‌شود.

مردم برای حفظ آثار تاریخی، گزارش هر گونه اقدام مشکوک و مشاهده جرایم علیه میراث ‌فرهنگی را با شماره تلفن‌های ۳۷۷۴۰۴۹۲ و ۳۷۷۳۸۱۹۹ با پیش‌شماره ۰۲۵ به فرماندهی یگان حفاظت اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی قم و یا با تلفن ۱۱۰ (نیروی انتظامی) اطلاع دهند./

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *