مصر

گردشگری در اولویت واکسیناسیون مصر

به گزارش خبرنگار میراث آریا، خالد العنانی، وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر در مصاحبه‌ای عنوان کرد: «این کشور واکسیناسیون کارکنان بخش گردشگری را برای حمایت از بهبود و بازگشایی این صنعت در اولویت قرار داده است و در آستانه اعلام واکسیناسیون کامل دو منطقه تفریحی مهم در ماه جاری است.»

او افزود: «در حالی که صدمات ناشی از بیماری همه گیر کووید ۱۹ به بدنه صنعت گردشگری مصر هنوز التیام نیافته است، این بخش در ماه‌های اخیر شاهد رشد خوبی بوده است و این روزها تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان به مراکز تفریحی در امتداد دریای سرخ و سواحل مدیترانه می‌روند.»

وزیر گردشگری و آثار باستانی گفت: «ما کارکنان و فعالان صنعت گردشگری را که یک بخش ضروری برای اقتصاد مصر است در اولویت واکسیناسیون قرار خواهیم داد.»

او در حاشیه یک کنفرانس درباره صنعت سفر در دبی گفت: «در ماه مه من همراه با وزیر بهداشت، دستور واکسیناسیون کامل کارکنان مصری در هتل‌ها، استراحتگاه‌ها، مشاغل مرتبط با گردشگری و رستوران‌ها در استان سینای جنوبی و امتداد دریای سرخ را اعلام خواهم کرد. حدود ۶۵ درصد از گردشگرانی که به مصر سفر می‌کنند، به همین مقاصد ساحلی می‌روند.»

العنانی گفت که در ادامه سایر نقاط توریستی مانند لوکسور، اسوان و قاهره، محل اهرام جیزه و موزه‌های بزرگ، وارد این طرح واکسیناسیون گردشگری خواهند شد.

به گفته مقامات، مصر که تقریباً ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد، حدود یک میلیون دوز واکسن مصرف کرده است. حدود دو میلیون نفر در صنعت گردشگری یا سازمان‌های مرتبط با آن در مصر کار می‌کنند.

مصر علاوه بر اهرام و معابد فرعونی خود، به دلیل داشتن استراحتگاه‌های ساحلی بی‌نظیر خود نیز شهرت دارد.

به گفته العنانی، پس از ضررهای بزرگ و پیوسته به دلیل شیوع ویروس کرونا، بخش گردشگری در حال قدم برداشتن به سوی رشد و پیشرفت است.

او همچنین گفت: «مصر در ماه آوریل از ۵۰۰ هزار گردشگر استقبال كرد كه در مقایسه با ژانویه بیش از دو برابر شده است. در نیمه دوم سال گذشته ماهانه فقط ۲۰۰ هزار گردشگر به مصر سفر کرده بودند. البته مهم این است که حالا ما با یک منحنی رو به بالا برای گردشگری مواجهیم.»

وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر افزود: «امیدواریم با گشودن مسیرهای گردشگری از سوی برخی کشورها و کاهش محدودیت‌های کرونایی، از جمله در کشورهای عربی، اروپا و روسیه، در آینده نزدیک، تعداد گردشگران ورودی دوباره افزایش یابد. بازگشت و احیای گردشگری در مصر فقط به ما بستگی ندارد، بلکه تصمیمات کشورهای دیگر نیز در این امر تاثیرگذار خواهد بود.»

قاهره به امید احیای بخش گردشگری که در اثر ناآرامی‌های سیاسی در سال‌های گذشته آسیب دیده بود، در ماه‌های اخیر دست به چندین اکتشاف بزرگ باستان‌شناسی زده است. در حالی که این صنعت برای سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بازدهی تقریباً ۱۳ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است، تحت تأثیر بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ آسیب شدیدی دیده است. ارقام رسمی کاهش بیش از ۲۰ درصدی درآمد را برای اواسط سال ۲۰۱۹ تا اواسط سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهند.

مصر پس از بستن مرزهای خود در ماه مارس سال گذشته، در ماه ژوئیه دوباره درهای خود را به روی گردشگران خارجی گشود. البته بازدیدکنندگان باید نتیجه منفی تست PCR خود را ارائه بدهند.

منبع:میراث آریا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *