آگروتوریسم

آگروتوریسم فرصتی مغتنم برای توسعه است

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌گوید: توجه به آگروتوریسم فرصتی مغتنم برای توسعه است.

ولی تیموری ششم خرداد ماه در سفر به لرستان، اظهار کرد: امروز ۳۳ پروژه با جمع کل اعتبارات دولتی و نیز مشارکت بخش خصوصی با برآورد هزینه ۱۳۲۸ میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان در لرستان افتتاح شد.

وی افزود: پروژه مجتمع گردشگری فجر صفا واقع در مجموعه کشت و صنعت فجر صفا خرم‌آباد، تحت عنوان آگروتوریسم یا گردشگردی‌ کشاورزی برای اولین بار در کشور در استان لرستان به بهره‌برداری رسید.

تیموری اضافه کرد: توجه به مبحث آگروتوریسم در لرستان با هدف حمایت از تولید و عرضه محصولات کشاورزی از پروژه‌های مهم و تاثیرگذار در این استان سرسبز و زیبا است که مجتمع آگروتوریسم فجرصفا با همکاری و برنامه‌ریزی‌های مدون میراث‌فرهنگی و جهاد کشاورزی حاصل شده است و به‌شدت مورد استقبال گردشگران و کشاورزان قرار خواهد گرفت.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توجه به آگروتوریسم را فرصتی مغتنم برای توسعه لرستان هم‌راستا با توسعه گردشگری تجربی دانست و تاکید کرد: تجربه آگروتوریسم توسط گردشگران در لرستان فرصتی برای معرفی و رشد اقتصادی این استان خواهد بود.

وی گفت: امیدواریم در همه نقاط هدف کشور از تمام‌ پتانسیل‌های حوزه گردشگری بهره برده و با توسعه زیرساخت‌های‌ گردشگری در این ظرفیت‌های متنوع شاهد خلق اشتغال و رشد اقتصادی کشور از طریق شاخصه گردشگری باشیم.

تیموری اظهار امیدواری کرد که با استمرار رویکرد حمایتی دولت، صنعت گردشگری از این بحران کرونا عبور کند و همچون گذشته موتور محرکه و پیشران فعالیت‌های مهم اقتصادی کشور باشد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *