فعالان گردشگری

خبرهای خوش برای فعالان گردشگری

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چندین خبر امیدبخش را برای گروه‌های فعال گردشگری اعلام کرد.

ولی تیموری ششم خرداد ماه در نشست با فعالان گردشگری لرستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هیچ‌گونه محدودیتی در اجرای فعالیت‌های گردشگری در استان‌ها نداریم مگر اینکه شهر مورد نظر قرمز باشد که در این‌صورت تا اطلاع ثانویه ستاد ملی کرونا و اعلام رنگ‌بندی شهرها، تابع این ستاد هستیم.

وی با اشاره به اینکه از دی‌ ماه ۹۹ مشاغل گردشگری جزو گروه یک قرار گرفتند، اضافه کرد: مسلماً برای هر شخصی که به قصد سفر یا انجام کاری، راهی لرستان یا هر استانی می‌شود بهترین و امن‌ترین مکان اقامت در هتلی است که زیر نظر میراث‌فرهنگی فعالیت می‌کند.

تیموری تاکید کرد: مراکز گردشگری ما تحت هر شرایط کرونایی و قرنطینه‌ای در همه شهرها فعال هستند و قانون هیچ‌گونه محدودیتی برای آنان قائل نشده و مبنای کار رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: لرستان دارای مزیت مطلق گردشگری است و این شاخصه می‌تواند پیشران و محرک تحقق تحولات صنعتی، اقتصادی و اجتماعی در این استان باشد.

وی مشکلات لرستان در حوزه گردشگری را نبود تشکل‌های حرفه‌ای و رسمی عنوان کرد و افزود: این تشکل‌ها باید شکل قانونی داشته باشد و فعالان این رسته توسط نمایندگان حرفه‌ای خواسته‌ها و طرح‌های خویش را بیان کنند.

تیموری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات بیمه‌ای راهنمایان گردشگری ادامه داد: خدمت بیمه‌ای از دغدغه‌های اساسی این عزیزان است که خوشبختانه طبق تلاش‌های به‌عمل آمده، راهنمایان گردشگری مشمول بیمه کارفرمایان شدند به نحوی که ۲۰ درصد حق بیمه این صنف توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به کرونا و رکود صنعت گردشگری افزود: به منظور کمک به درآمد و معیشت فعالان گردشگری، تخفیف بیمه کارفرمایی و مالیاتی به فعالان گردشگری برای مدت سه ماه نیز اعمال خواهد شد با این هدف که در شرایطی که درآمد نیست لااقل هزینه کمتری داشته باشند.

تیموری در ادامه از اختصاص دو بسته حمایتی برای گروه‌های فعال گردشگری کشور خبر داد و تشریح کرد: بسته سوم حمایتی نیز روز شنبه به آنان اختصاص پیدا خواهد کرد و در حوزه گردشگری حمل و نقل، سینما و سایر سرویس‌ها و خدمات گردشگری نیز بسته حمایتی در قالب یک بسته تلفیقی اشتغال‌محور و بنگاه محور ابلاغ خواهد شد که تا پایان شهریور ماه امکان اجرای آن وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: به منظور پیشگیری از هر نوع سوءاستفاده‌، هیچ دستگاهی به غیر از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حق صدور کارت برای راهنمایان گردشگری ندارد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *