تایلند

واکسیناسیون اضطراری تایلند برای احیای گردشگری

به‌گزارش میراث‌آریا، تایلند قصد دارد در ماه ژوئن چیزی نزدیک به ۶ میلیون دوز واکسن تزریق کند و اولویتش شهر بانکوک، جایی که موج سوم کرونای این کشور در آن شروع شده است، و جزیره توریستی پوکت است. این ضرب‌العجل از آنجا قوت گرفته است که دولت تایلند به خاطر کندی روند واکسیناسیون و کمبود واکسن مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته است. (کمتر از ۳ میلیون تک‌دوز برای جمعیت ۷۰ میلیونی)

فروشگاه‌ها و پاساژ‌های بزرگ از جمله ۲۵ محل واکسیناسیون مورد نظر در نقاط مختلف پایتخت هستند و مقامات تایلند تصمیم دارند روزی ۷۰ هزار نفر را با واکسن آسترازنکایی که در خود تایلند تولید می‌شود، واکسینه کنند.

تایلند موفق شده بود به لطف محدودیت‌های سفر و ایزوله‌سازی فوریِ کیس‌های مثبت، میزان مبتلایان جدید را در طول بیشتر ماه‌های سال ۲۰۲۰ پایین نگه دارد. اما یک شیوع انفجاری که ماه گذشته در یکی از محله‌های توریستی بانکوک شروع شد، باعث افزایش ناگهانی موارد ابتلای کل کشور شد. (۱۸۰ هزار مبتلا و بیش از ۱۲۰۰ فوتی)

بخش گردشگری  تایلند یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی این کشور به شمار می‌رود و محدودیت‌های سفرِ ناشی از کرونا آسیبی جدی به این صنعت وارد کرده است. به علاوه، الزام به قرنطینه دو هفته‌ای برای گردشگران باعث شده است تمایل به سفر به این کشور کاهش و هزینه‌های سفر افزایش پیدا کند.

مقامات تایلند ابراز امیدواری می‌کنند که واکسیناسیون سراسری بتواند به آنها این امکان را بدهد که در ماه‌های آتی، سفر به تایلند را برای گردشگران تسهیل کنند و اول از همه از پوکت شروع خواهند کرد. هدف نهایی این است که ۷۰ درصد از جمعیت پوکت واکسینه شوند و گردشگرانی که قبلا واکسینه شده‌اند اجازه داشته باشند بدون الزام به قرنطینه ۱۴ روزه، به این جزیره توریستی سفر کنند.

منبع:میراث آریا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *