چهارمحال و بختیاری

خسارت ۳۷۹۰ میلیاردی کرونا به گردشگری چهارمحال و بختیاری

کرونا ۳۷۹۰میلیارد ریال خسارت به صنعت گردشگری چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

به گزارش ایلنا، مهرداد جوادی (مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چهارمحال و بختیاری) گفت: شیوع این ویروس ۳۷۹۰میلیارد ریال خسارت به صنعت گردشگری این استان وارد کرد.

مهرداد جوادی با اعلام این خبر تأکید کرد: این میزان خسارت به هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌پذیرها، سفره‌خانه‌های سنتی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، سرمایه‌های‌گردشگری، راهنمایان گردشگری، مجتمع‌های پذیرایی و بین‌راهی و مؤسسات و مراکز آموزشی گردشگری چهارمحال و بختیاری وارد شده است.

او افزود: متأسفانه براثر شیوع ویروس کرونا ۴۱۲ نفر در صنعت گردشگری چهارمحال و بختیاری بیکار شده‌اند.

جوادی تصریح کرد: در این مدت میزان خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا به مراکز اقامتی چهارمحال و بختیاری ۲۵۶۸میلیارد ریال، به مراکز پذیرایی، تفریحی و مجتمع‌های بین‌راهی ۲۲۹ میلیارد ریال، به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ۹۴۵ میلیارد ریال، به راهنمایان گردشگری ۳۸ میلیارد ریال و به موسسات آموزشی گردشگری ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

او بیان کرد: ارائه کمک‌های تسهیلاتی و برخی از بخشش‌ها، معافیت‌ها و استمهال دیون، تخصیص منابع مالی، پرداخت وام بلندمدت، تنفس ۶ ماهه برای پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایان از سوی مراکز تأمین اجتماعی و برنامه‌ریزی برای جبران بخشی از خسارت‌ها از راهکارهای مدیریت مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

منبع:ایلنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *