فضا

صدور مجوز برای بردن مسافر به فضا

ویرجین گالکتیک به‌ نخستین شرکتی در تاریخ تبدیل شد که برای حمل مسافر به فضا از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) گواهینامه دریافت کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، این درحالی شکل می‌گیرد که ویرجین گالکتیک از سال ۲۰۱۶ به‌دنبال گردشگری فضایی بوده و اکنون خود را برای ۳ پرواز آزمایشی نهایی که یکی از آنها با خدمه انجام خواهد گرفت، می‌کند.

این اطلاعیه پس از آن صورت گرفت که ویرجین گالکتیک در روز ۲۲ ماه مه سال جاری میلادی یک پرواز آزمایشی را با سفینه وی‌اس‌اس یونیتی (VSS Unity) خود از پایگاه فضایی نیومکزیکو انجام داده است.

یونیتی پس از آزاد شدن از هواپیمای مادر، موتور موشکی هیبریدی خود را روشن کرد و با سرعت ۳ ماخ (۳۶۷۵ کیلومتر در ساعت) تا ارتفاع ۸۹ کیلومتری در یک مسیر فرعی اوج گرفت. این سومین پرواز ویرجین گالگتیک به لبه فضا و نخستین پرواز از نیومکزیکو محسوب می‌شود.

در طول پرواز، مهندسان داده‌هایی را در مورد عملکرد تثبیت‌کننده‌های افقی ارتقا یافته و کنترل پرواز و همچنین شرایط محیط کابین جمع‌آوری کردند تا مطمئن شوند که همه چیز طبق پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده کار می‌کند. سیستم‌های جدید پروازریال کنترل بهتری را به خلبان داده و در فضاپیماهای آینده شرکت ویرجین گالکتیک گنجانده خواهد شد.

مایکل کولگلیز، مدیر اجرایی ویرجین گالکتیک در این خصوص می‌گوید: «ما از نتایج آخرین پرواز آزمایشی خود که به اهداف مورد نظر ما رسیده است، فوق‌العاده خوشحال هستیم. پرواز بی‌عیب و نقص انجام شد که این موضوع، نتایج ایمنی و ظرافت سیستم پرواز ما را نشان می‌دهد. تأییده FAA، همراه با موفقیت پرواز آزمایشی ۲۲ مه به ما اطمینان می‌دهد که با قدرت به سوی اولین پرواز آزمایشی با سرنشین خود در تابستان امسال پیش برویم.»

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *