ارمنستان

گردشگری حلقه اتصال استان مرکزی و ارمنستان

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی و ارمنستان می توانند در زمینه گردشگری مراودات بسیاری داشته باشند.

سید علی آقازاده ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ در نشست با آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان که در جریان سفر یک روزه او به استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: سابقه تاریخی دوستی و همزیستی مسالمت آمیز بین ایران و ارمنستان بسیار طولانی است و امروز نیز به مانند صدها سال پیش همچنان این دو ملت برغم فراز و نشیب های مختلف دوست هستند.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات مردم ایران میزبانی ارمنیان است، گفت: در استان مرکزی میزبان هزاران نفر ارمنی هستیم که این میزبانی ریشه در سال های طولانی دارد.

آقازاده با اشاره به سفر سوم سفیر ارمنستان به استان مرکزی و شناخت همراه با مطالعه عمیق نسبت به استان، افزود: امید است با این شناخت به نتایج قابل لمس بین استان مرکزی و ارمنستان دست یابیم.

وی تصریح کرد: استان مرکزی می تواند بیشترین نیاز کشور ارمنستان را تامین کند، این استان در زمینه صنایع، تولید مواد اولیه، کشاورزی و … سابقه طولانی دارد و در سال های اخیر بیش از یک میلیارد دلار صادرات غیرنفتی دارد که تنوع بسیار خوبی را می توان در این صادرات شاهد بود.

استاندار مرکزی تاکید کرد: استان مرکزی و ارمنستان می توانند بنیان محکمی را در مراودات صنعتی، کشاورزی و گردشگری با یکدیگر داشته باشند، دید مردم ایران نسبت به ارمنستان بسیار مثبت است و حوزه گردشگری می تواند بین این استان و ارمنستان به عنوان محور مراودات قرار گیرد.

وی با اشاره به استقرار صنایع بزرگ و مادر در استان مرکزی که پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه می سازند، افزود: در کنار صنایع بزرگ سه هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ نیز در این استان فعالند.

اقازاده اضافه کرد: در سال بیش از سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می کنیم و در تولید گوشت، شیر، مرغ، تخم مرغ و فرآورده های دامی جزو هفت استان اول کشور هستیم. علاوه بر این، اتاق بازرگانی بسیار فعالی در اختیار داریم و فعالان صنعتی و کشاورزی استان مرکزی در زمره فعالان اقتصادی رده بالای کشور قرار دارند، بر همین اساس تمامی امکانات و نیازهای کشور ارمنستان را می توانیم تامین کنیم و البته این همکاری باید دو جانبه باشد.

وی تاکید کرد: استان مرکزی به این جهت گزینه خوبی برای تعامل است که  تمام احتیاجات کشوری مانند ارمنستان را یکجا در خود دارد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: با کمال میل سفر هیات تجاری استان مرکزی به ارمنستان را می پذیریم و حتی مایل هستیم که هیاتی از مسئولان استان و کشور نیز به این کشور سفر کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *