اثر

اثر هنرمند نی‌ریزی در فرانکفورت نصب شد

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نی‌ریز در استان فارس از نصب اثر خلق شده یک هنرمندان این شهرستان در شهر فرانکفورت آلمان، خبر داد.

حمیدرضا هادی با بیان اینکه سردیس‌های “حافظ” و “گوته” دست‌ساخته هنرمند نی‌ریزی مقابل ساختمان سرکنسولگری ایران در فرانکفورت آلمان نصب شده است، گفت: این ۲ شخصیت، به عنوان نمادی از روابط ادبی و فرهنگی ایران و آلمان همواره مطرح بوده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از میراث فرهنگی فارس، هادی گفت: خالق این اثر هنری، “هادی جواهر” از صنعت‌گران صنایع‌دستی شهرستان نی‌ریز است و این سردیس‌ها را از سنگ چینی ساخته‌ و برای هر یک از آنها ۲ ماه زمان صرف کرده است.

وی خاطرنشان کرد که این سردیس‌ها به سفارش سرکنسولگری ایران در آلمان، ساخته و در مقابل ساختمان مربوطه در فرانکفورت نصب شده است.

هادی گفت: از آثار هنری فاخر این صنعتگر نی‌ریزی می‌توان به سردیس فردوسی که به سفارش وزارتخانه قبرس ساخته شده، تندیس استاد میرزا احمد نی‌ریزی، میرزا کوچک خان جنگلی، تندیس امیرکبیر و تندیس شهید شهبازی از سرداران دوران دفاع مقدس، اشاره کرد.

مسئول میراث فرهنگی نی‌ریز بابیان اینکه آثار صنایع‌دستی همچون سفیر فرهنگی بیانگر تاریخ و فرهنگ و هنر کشور عزیزمان است، گفت: با به‌کارگیری هنر صنعتگران و با تهیه و نصب سردیس‌ها و نشان‌های مفهومی و فضاهای عمومی زیباتر و یکی از راه‌های آشنایی نسل‌های آینده با قهرمانان به‌ویژه فرزندان کشور عزیزمان و نسل‌های بعدی است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *