اردبیل

بزرگترین چالش و مشکل تورلیدری در اردبیل

یک تورلیدر اردبیلی گفت: اکثر مردم اردبیل طبیعت دوست بوده و دنبال طبیعت گردی هستند به همین دلیل از تورهای طبیعت گردی نسبت به تورهای دیگر استقبال بیشتری می کنند.

آلیس نوری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مردم و خانواده های اردبیلی به خاطر انرژی مثبتی که از طبیعت می گیرند و همچنین روحیه بخش بودن طبیعت، آخر هفته ها با تورهای طبیعت گردی همراه می شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیشتر چه افرادی از تورها استقبال می کنند، ادامه داد: این مساله به عوامل مختلفی از جمله به رهبر یا راهنمای تور بستگی دارد اما از تورهای خانوادگی استقبال مناسب است.

وی ادامه داد: خانواده ها به دلیل عدم آشنایی با جاهای دیدنی و بکر یا نداشتن خودروی شخصی یا مقرون به صرفه نبودن سفرهای خانوادگی، با تورهای خانوادگی به طبیعت گردی می روند.

این راهنمای گردشگری اظهار کرد: بعضی از تورها هم مختص بانوان است و فقط خانم ها را به گردش می برند تا احساس راحتی و امنیت داشته باشند که ما خودمان هم گاهی این چنین تورهایی هم برگزار می کنیم.

نوری ادامه داد: بانوان به عنوان نیمی از قشر جامعه  که علاقمند به طبیعت گردی هستند نیاز به نشاط اجتماعی دارند و ما به عنوان راهنمایان هر ماه تور ویژه بانوان را در دل طبیعت برگزار می کنیم تا علاوه بر ثبت خاطره، سلامت جسمانی آنان نیز با پیاده روی تامین شود.

وی اضافه کرد: برگزاری تور ویژه بانوان به صورت عمومی نیازمند مجوز است که اداره میراث فرهنگی باید همکاری لازم را داشته باشد تا بتوانند این تورها را برگزار کنیم.

نوری با بیان اینکه تورلیدی شغلی است که با وجود زحمت و استرس زیاد و با وجود درآمد کم، فعالان با علاقه وافری به کار ادامه می دهند، افزود: بزرگترین چالش و مشکل تورلیدی در اردبیل، زیاد شدن تورهای غیر مجاز است که باعث شده اند تورهای مجاز هم زیر سوال روند.

این راهنمای گردشگری با بیان اینکه فعالیت تورها در زمان شیوع ویروس کرونا به نوعی تعطیل شده بود، ادامه داد: بعضی لیدرها به خاطر اینکه تنها منبع درآمدشان تورلیدری است مجبور هستند بعد از یک سال تعطیلی دوباره فعالیت خود را شروع کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *