اورامانات

اورامانات، تکه‌ای از بهشت روی زمین

رئیس اداره میراث فرهنگی فرهنگی شهرستان پاوه مهمترین برند گردشگری منطقه اورامانات را طبیعت بکر زیبا، معماری اصیل تاریخی و سنتی و فرهنگ مردمان این منطقه دانست.

هادی شریفی در گفت و گو با ایسنا، منطقه اورامانات را یکی از پرجاذبه ترین مناطق استان برای جذب گردشگر دانست و اظهار کرد: گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند آن را بهشتی زمینی می دانند که خدا آن را روی زمین خلق کرده و چشم‌ها را مسحور خود می‌کند.

وی تصریح کرد: اورامانات به واسطه شرایط توپوگرافی خاص خود دارای مناطق بکر و زیبای بسیاری است، از کوه های بلند گرفته تا دره های عمیق با رودخانه ای خروشان که معمولا در ایام تعطیل سال گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان پاوه اضافه کرد: در کنار طبیعت بسیار زیبای این منطقه، نوع معماری اصیل تاریخی و سنتی خانه ها، بویژه در مناطق روستایی مورد توجه گردشگران زیادی  قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: مردم منطقه اورامانات دارای فرهنگی غنی و اصیل هستند که باعث شده آداب و سنت های خود را از گذشته تاکنون حفظ کنند و طی سالهای اخیر برگزاری همین آیین ها و رسوم که به شکل زیبایی برگزار می شود، توانسته خیل گردشگران را روانه این منطقه کند.

شریفی با بیان اینکه اورامانات در یک دهه اخیر یکی از مقاصد اصلی گردشگری استان شده، گفت: طبیعت بسیار چشم نواز، معماری اصیل و تاریخی، مردم بسیار میهمانواز و فرهنگ غنی به برندهای اصلی اورامانات برای جذب گردشگران تبدیل شده است.

به گفته این مسئول روستای هجیج، غار قوری قلعه، بازارچه جوانرود، سد داریان، منطقه گردشگری دالانی و… از مراکز مهم گردشگرپذیر منطقه اورامانات هستند.

وی به اقدامات اجرایی انجام شده برای برندسازی در منطقه اورامانات اشاره کرد و گفت: برای اینکه برندهای این منطقه جهانی شود، از چندسال پیش ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات در دستور کار قرار گرفته و طی روزهای آینده داوری آن در کمیته ثبت میراث جهانی یونسکو انجام خواهد گرفت که امیدواریم شاهد ثبت جهانی شدن آن باشیم تا زیبایی های اورامانات جهانی شود و به یک برند مهم برای گردشگری کرمانشاه تبدیل شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *