اردکان

ارزیابی ارزیاب سازمان جهانی یونسکو از آثار تاریخی اردکان

رئیس میراث فرهنگی اردکان ضمن اعلام حضور و بازدید ارزیاب سازمان جهانی یونسکو از آثار تاریخی این شهرستان در آینده نزدیک، از مسئولان اردکان خواست با همت جمعی در مسیر ثبت جهانی کاروانسرای تاریخی خرانق، کاروانسرای آجری انجیره، کاروانسرای سنگی انجیره و کاروانسرای رشتی عقدا تلاش کنند.

 «محمود ادیبان» در این خصوص گفت: اردکان با وسعت تقریبی ۲۴ هزار کیلومتر پتانسیل و ظرفیت‌های بی‌نظیری را در خصوص ابنیه‌های تاریخی و گردشگری را در کشور داراست، که برخی از آنها قابلیت ثبت جهانی شدن را دارند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده کاروانسراها در اولویت ثبت جهانی قرار گرفتند که از بین همه کاروانسراهای شهرستان، کاروانسرای تاریخی خرانق، کاروانسرای آجری انجیره، کاروانسرای سنگی انجیره و کاروانسرای رشتی عقدا در لیست کاندیداهای ثبت جهانی هستند.

این مسئول اضافه کرد: مقرر شده ارزیاب سازمان جهانی یونسکو در روز دوشنبه ۲۵ مرداد ماه از کاروانسراهای تاریخی مذکور واقع در شهرستان‌های اردکان، میبد، مهریز بازدید داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی میرات فرهنگی اردکان، ادیبان از همه مسئولان شهرستان خواست کمک کرد تا در فرصت باقیمانده نسبت به مرمت قلعه‌های مذکور و ساماندهی سیمای منظری محوطه‌های اطراف آن دست یاری به خادمان میراث فرهنگی بدهند تا این چهار اثر فاخر کاندید ثبت جهانی با موفقیت تایید و ثبت شوند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *