کوه لاک‌پشتی

«کوه لاک‌پشتی» بهمن ابرکوه ثبت ملی می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد طی نامه‌ای به نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور، از کارشناسی‌های انجام شده جهت تشکیل پرونده ثبتی «کوه لاک‌پشتی» شهرستان ابرکوه خبر داد.

چندین سال قبل اهالی بخش بهمن در پنج کیلومتری محله نصرت‌آباد و نزدیکی شهر مهردشت، تپه‌ای را شناسایی کرده‌اند که شبیه به یک لاک‌پشت است. البته این تپه که یکی از آثار طبیعی کشورمان محسوب می‌شود به علت نزدیکی با یک معدن سنگ در معرض آسیب و تخریب شدید است  چرا که تکه‌های سنگ ناشی از انفجار معدن به سمت این تپه پرتاب می‌شود و به مرور زمان موجب تغییر شکل ظاهری و نابودی آن خواهد شد.

در همین راستا برخی اهالی و دلسوزان شهر مهردشت، مکاتبات اداری و پیگیری‌های حضوری از مسئولان مربوطه را آغاز کرده و خواستار اقدامات به موقع جهت حفاظت از این تپه شدند.

«محمدرضا صباغیان» نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد مهریز و خاتم در مجلس نیز طی مکاتبه‌ای با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، خواستار پیگیری موضوع شد.

«سید مصطفی فاطمی» مدیر کل میراث استان نیز در پاسخ به این نامه اظهار کرده است که «نظر به بازدید و بررسی به عمل آمده توسط کارشناس این اداره کل، روند معرفی و تشکیل پرونده ثبتی «کوه لاک‌پشتی» شهرستان ابرکوه در دستور کار واحد ثبت این اداره کل قرار گرفت.»

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *