گردشگری

مثل یک گاو بنفش و اقیانوس آبی در تجارت گردشگری متفاوت باشید

چگونه می‌توان یک تجارت گردشگری با اقیانوس آبی و گاو بنفش ایجاد کرد

تجارت جهانگردی راهی مطمئن برای به اشتراک گذاشتن اشتیاق و علاقه‌مندی‌های خود با دیگران است، افرادی که می‌خواهند تجارت در مکان یا فرهنگ جدیدی را تجربه کنند، خواه در یک ظرفیت ثابت گردشگری یا سرمایه‌گذاری و یا در ظرفیت‌های تجربه اوقات فراغت، تجارت گردشگری یک فرصت بسیار عالی برایشان ایجاد می‌کند. برای توسعه یک تجارت گردشگری، ابتدا باید در مورد خودتان تصمیم بگیرید و یک طرح تجاری ایجاد کنید. پس از آن، می‌توانید به سمت بازاریابی و رشد تجارت خود بروید.

مکانی جغرافیایی را که از نزدیک می‌شناسید انتخاب کنید. مشاغل جدید در منطقه جغرافیایی که آن را می‌شناسید و عاشق آن هستید ایجاد کنید این کار به این معنی است که می‌توانید با استفاده از این دانش تجربه بهتری را برای مشتریان خود فراهم کنید. همیشه این دانش را با مشتریان خود در میان بگذارید و هر آنچه در مورد منطقه می‌دانید را به آن‌ها بیاموزید.

در صنعت خدمات، پیشتاز بودن یعنی اینکه گردشگر و مهمان را به گونه‌ای پیش‌بینی نشده جذب کنیم، برای مثال تا به حال شده با دادن یک بلیط رایگان شوق و ذوق را برای مشتریان خود به دست آورید و مفهوم اینکه برای جیب آن‌ها کیسه ندوخته‌اید را القا کنید؟

در دنیای پر از آشفتگی افراد به دنبال امنیت و تفاوت هستند و اگر برای خواسته آن‌ها پاسخی نداشته باشیم بواسطه تغییر طلب بودن ذائقه مشتری گروهی دیگر برنامه منظم‌تر از شما برایشان طراحی می‌کند.

ایجاد مشاغل گردشگری محلی با دانستن زیرساخت‌های فرهنگی و طبیعی هر منطقه شکل می‌گیرد، برای مثال می‌توانید در منطقه‌ای که مردم آن منطقه به صورت بومی روشهای تولید عسل را می‌دانند را بعنوان یک هدف گردشگری در زمینه این صنعت سوق بدهید و برای تبلیغات روی آن سرمایه‌گذاری کنید و از این موضوع نترسید که جاهای دیگر هم در زمینه تولید فرآورده‌های عسلی خیلی زودتر از شما کار خود را شروع کرده‌اند و ممکن است شما دچار شکست شوید. قطعا شما دارای یک گاو بنفش هستید که شما را از دیگران جدا میکند، گاو بنفش خود را پیدا کنید.

گاو بنفش

شاید این اصطلاح را بارها شنیده باشید اما باور کنید که در دنیای تجارت برای خود مفهومی با ارزش پیدا کرده است، بار دیگر به چگونگی شکل‌گیری این واژه میپردازیم، این واژه زمانی ایجاد می‌شود که بواسطه ذات بشر و میل به پیشرفتش در مراحل اولیه و درگیری با هرکاری در ابتدا دچار هیجان می‌شود اما با گذشت زمان دیگر انجام و تکرار کارها برایش به صورت تکرارای و خسته کننده می‌شود پس بنابراین نیاز به یک تغییر اساسی به وجود می‌آید که می‌تواند در هر صنعتی باعث پیشرفت شود. ایجاد تفاوت در محصولات گردشگری که بر اساس خدمات هستند اولین راه ایجاد آن است. با تاکید بر این موضوع که بایستی توانایی‌های خود را بدون کپی‌برداری از دیگران ارتقا بخشید پیش بروید تا بتوانید خاص بودن را برای مشتریان خود ایجاد کنید.

اقیانوس آبی در صنعت گردشگری راهی برای تجارتی بهتر است

قطعا همه تجار از درگیری‌ها و رقابت‌های فرسایشی بدون نتیجه در بین همکاران و رقبای خود خسته شده‌اند و اگر از آن‌ها بپرسید حاضر به سرمایه‌گذاری در چه صنعتی هستند به شما خواهند گفت جایی که اولین نفر باشند بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری است.

ترکیب گاو بنفش و اقیانوس آبی برابر است با پیروزی شما. پیدا کردن اقیانوس آبی در صنعت گردشگری به دلیل جدید بودن آن در کشور ما کاری بسیار راحتی است. اما اقیانوس آبی چیست و چگونه میشود آن را پیدا کرد.

اقیانوس آبی در رقابت با اقیانوس سرخ است

اقیانوس آبی به معنی ایجاد بازار بدون رقابت است و اگر شما دنیای تجارت را به اقیانوسی تشبیه کنید رقابت و تمرکز بر روی مبارزه با رقبا را اقیانوس سرخ می‌نامند و پیدا کردن بازاری امن و نو که خالی از هرگونه تنش باشد را اقیانوس آبی می‌نامند.

اقیانوس آبی بر نحوه ایجاد ارزش‌های جدید برای مشتریان تمرکز می‌کند در اقیانوس آبی فضای بازار کاملا جدید و نو است و براحتی می‌توان در آن به کسب درامد پرداخت.

در جستجوی اوتاکو باشید

دیگر نمی‌شود با برآوردن نیازهای اولیه مشتریان در کسب و کارها رونق پیدا کرد دوران گردشگری عمومی رو به پایان است و بایستی به نحوی با کاربران اولیه احساساتی، ارتباط برقرار کرد و آن‌ها را وادار کرد تا درطول مسیر طراحی شده توسط شرکت شما حرکت کنند و اینجا دقیقا جایی است که اوتاکو وارد می‌شود و مصرف کنندگانی که اوتاکو گردشگری به سمت شما سرازیر می‌کند و شما نیز با خیالی آسوده اقیانوس آبی خود را پربازده میکنید.

آیا از استارباکس بالاتر هستید؟
مردم حتی از استارباکس هم خسته می‌شوند، استارباکس تا چند سال پیش بی‌همتا بود اما مدیران آن‌ها متوجه شده‌اند که تنها راه باقی ماندن در صنعت خدمات ایجاد جرقه‌های جدید در جهت رشد پرحرارت در این صنعت است، یعنی تولید گاو بنفش…

پس برای به دست آوردن یک تجارت گردشگری مناسب بایستی حرکت نو و جدید را ایجاد کرد تا از رقبای خود عقب نمانده و در عرصه رقابت همیشه حرفی برای گفتن داشته باشیم. صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی جدا از تجارت نیستند و از الگوهای تجارتی پیروی میکنند و قطعا با شروع در کارهای نو و جدا شدن از هیاهوی رقابت‌های بی‌پایان و بی‌هدف و تجدید خلاقیت در هر دوره از فصل‌های کاری به موفقیت در منطقه خود خواهید رسید.

منبع:میراث آریا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *